ПАДАРОЖЖА У СВЕТ АНТЫЧНАСЦІ

Кафедра класічнай філалогіі правяла шэраг мерапрыемстваў для школьнікаў.

Навучэнцы і настаўнікі ДУА СШ № 66 сталі жаданымі гасцямі на філалагічным факультэце. Выкладчыкі кафедры класічнай філалогіі і студэнты 3-га курса спецыяльнасці «Класічная філалогія» з задавальненнем дапамагаюць школьнікам рабіць першыя крокі ў дзіўным свеце Старажытнай Грэцыі і Рыма. Супрацоўніцтва такога роду дае навучэнцам магчымасць не толькі ацаніць вялікі ўплыў антычнай спадчыны на еўрапейскую і беларускую культуры, але і ў большай ступені азнаёміцца ​​са спецыфікай навучання на філалагічным факультэце, вызначыцца з выбарам будучай прафесіі.

26 кастрычніка 2019 г. адбыўся майстар-клас для настаўнікаў і вучняў 9–11-х класаў «Крылатыя словы», прысвечаны фразеалагічным зваротам рускай мовы, заснаваным на антычных культурна-гістарычных рэаліях. Правяла майстар-клас старшы выкладчык кафедры класічнай філалогіі Ю. А. Сядзініна-Баркоўская. Пад кіраўніцтвам вопытнага выкладчыка школьнікі захоплена выяўлялі значэнні вобразных выразаў у рускай мове, успаміналі вядомыя міфы, легенды, гістарычныя факты, якія ляжаць у іх аснове, і даведваліся новыя. У ходзе майстар-класа выкарыстоўвалася падрабязная слайд-прэзентацыя, дзе ў якасці ілюстрацыйнага матэрыялу было выкарыстана больш за 60 работ антычных скульптараў і мастакоў, а таксама вядучых майстроў еўрапейскага выяўленчага мастацтва.

14 снежня 2019 г. студэнты 3-га курса спецыяльнасці «Класічная філалогія» правялі на базе кабінета грэчаскай філалогіі заняткі для навучэнцаў 5-х класаў «Экскурсія па Алімпу». Куратарамі праекта выступілі старшыя выкладчыкі кафедры класічнай філалогіі Н. В. Пратасевіч і Ю. А. Сядзініна-Баркоўская. У адпаведнасці з прынцыпам «роўны навучае роўнага» студэнты распавялі школьнікам пра алімпійскіх багоў і іх атрыбуты, праілюстравалі свой аповед маляўнічай мультымедыйнай прэзентацыяй. Фіналам займальнага падарожжа стала віктарына, у якой навучэнцы з задавальненнем прынялі самы актыўны ўдзел.

Педагагічны калектыў ДУА СШ № 66 высока ацэньвае вынікі і перспектывы супрацоўніцтва з філалагічным факультэтам.

Настаўнік рускай мовы і літаратуры, настаўнік вышэйшай катэгорыі Н. І. Вернікоўская:

Мы, настаўнікі, на ўроках літаратуры спрабуем фарміраваць у сучасных школьнікаў чытацкі густ, пазнаёміць іх з класічнай літаратурай, пракласці ім той масток з кніг, які злучае некалькі тысячагоддзяў назад з сучаснасцю, прыадкрыць  заслону таямніцы слова. І як гэта бывае няпроста! Школьны настаўнік «скаваны» праграмай, якая, на жаль, вылучае скупыя гадзіны на самыя цікавыя, пазнавальныя літаратурныя тэмы.

Антычнасць – калыска літаратуры ... міфы пра багоў і герояў ... Гамер ... Эсхіл ... Колькі крылатых выразаў з’явілася, дзякуючы літаратуры антычнасці!

Пяцікласнікі толькі зацікавіліся міфамі, а тут новыя аўтары, творы, героі. Старшакласнікі лічаць самай складанай тэмай рускай мовы фразеалогію, блытаюцца ў значэннях вядомых крылатых выразаў. Навучэнцы 9–11-х класаў актыўна прымаюць удзел у інтэлектуальных і даследчых конкурсах, алімпіядах, дзе неабходны веды па тых ці іншых тэмах.

Дзякуючы супрацоўніцтву з кафедрай класічнай філалогіі БДУ, навучэнцы 5–11-х класаў сярэдняй школы № 66 наведалі не проста цікавыя заняткі і мерапрыемствы, але і паглыбілі свае веды, пагрузіліся ў эпоху Антычнасці. У межах падрыхтоўкі да алімпіяд і конкурсаў для навучэнцаў 9–11-х класаў Ю. А. Сядзініна-Баркоўская правяла яркі, запамінальны майстар-клас, падчас якога распавяла аб паходжанні і значэнні антычных фразеалагізмаў. У нашай школе ёсць іншыя вучні, якія таксама жадаюць наведаць падобныя заняткі. Выкладчыкі і студэнты факультэта падрыхтавалі для пяцікласнікаў інтэрактыўнае і пазнавальнае мерапрыемства «Экскурсія па Алімпе», на якім выклікалі непадробны інтарэс у навучэнцаў, жаданне перачытаць і прачытаць міфы. Аб наведванні мерапрыемства дзеці доўга яшчэ ўспаміналі. Менавіта такі фармат супрацоўніцтва школы і ўніверсітэта ўзбагачае навучэнцаў ведамі, пашырае кругагляд, развівае ў іх творчыя, даследчыя здольнасці, што адпавядае патрэбам нашага часу.

Супрацоўніцтва кафедры класічнай філалогіі і ДУА СШ № 66 працягваецца ўжо другі год. 19 сакавіка 2019 г. на базе кабінета грэчаскай філалогіі філалагічнага факультэта БДУ прайшла адкрытая лекцыя «Гамер і яго паэмы “Іліяда” і “Адысея”», якую выкладчыкі кафедры і студэнты арганізавалі для вучняў у межах удзелу ў Festival Européen Latin Greс. Навучэнцы актыўна прымаюць удзел у конкурсах, арганізаваных кафедрай, і атрымліваюць дыпломы. У конкурсе дэкламацыі антычнай паэзіі «Ad Melpomenen» Пруднікава Яна (8-ы клас) і Чэпік Паліна (11-ы клас) былі адзначаны дыпломамі II і III ступені. У агульнаўніверсітэцкім конкурсе творчых работ студэнтаў «Культурная спадчына Антычнасці і сучаснасць» адзначаны дыпломамі II і III ступені Пратасевіч Ганна (5-ы клас), Баркоўская Дар’я (5-ы клас), Хмыз Дзіяна (6-ы клас).

 

 

Філалагічны факультэт запрашае

Філалагічны факультэт запрашае:

навучэнцаў на курсы:

падрыхтоўкі да цэнтралізаванага тэсціравання па прадмеце "Руская мова" і ўступных іспытаў па прадмеце "Руская літаратура":

• навучанне працягваецца з лютага па май (4 месяцы),
• заняткі праходзяць у малакамплектных групах на філалагічным факультэце БДУ (вул. К. Маркса, 31),
• працягласць заняткаў - 2 акадэмічныя гадзіны ў тыдзень.

слухачоў на курсы замежных моў (не з нуля):

• нямецкай;
• італьянскай;
• ангельскай;
• польскай.

Навучанне доўжыцца 4 месяцы. Заняткі праходзяць у вячэрні час на філалагічным факультэце БДУ (вул. К. Маркса, 31).

Праграмы курсаў разлічаны, перш за ўсё, на студэнтаў ВНУ, але таксама і на іншыя катэгорыі жадаючых вывучаць замежныя мовы.

Наш адрас: г. Мінск, вул. К.Маркса, 31, аўд. 36, тэл. 8-017-380-39-45.

ШКОЛА ЮНАГА ФІЛОЛАГА 2.0

3 студзеня 2020 г. у 11.00 (аўд. 304) на філалагічным факультэце БДУ адбудзецца адкрыццё абноўленай Школы юнага філолага, у межах якой будуць прадстаўлены наступныя напрамкі: лаціністыка, італьяністыка, лінгвістыка, літаратуразнаўства і фалькларыстыка, русістыка, кітаістыка.

Мэтай арганізацыі Школы юнага філолага з’яўляецца папулярызацыя прафесійных філалагічных (лінгвістычных, літаратуразнаўчых, фалькларыстычных) ведаў сярод навучэнцаў устаноў сістэмы сярэдняй адукацыі.

Дзейнасць школы накіравана на фарміраванне разумення школьнікамі прынцыпаў арганізацыі натуральных моў як сродка камунікацыі і мысленчай дзейнасці; пашырэнне ведаў у галіне гісторыі літаратурнага працэсу ў Беларусі і за мяжой, а таксама тэорыі літаратуры; развіццё лагічнага мыслення навучэнцаў, агульнакультурнай эрудыцыі, умення вырашаць нестандартныя задачы.

Слухачамі Школы могуць стаць навучэнцы ўстаноў сістэмы сярэдняй адукацыі Рэспублікі Беларусь. Падставай для праходжання навучання ў Школе з’яўляецца заява навучэнца. Заявы могуць падаваць самі навучэнцы як прыватныя асобы, не звязаныя з канкрэтнай установай адукацыі, або афіцыйныя прадстаўнікі ўстаноў адукацыі – педагогі, адміністрацыя. Удзел у працы Школы ажыццяўляецца як на бясплатнай, так і на камерцыйнай аснове ў залежнасці ад тыпу мерапрыемства.

Школа ажыццяўляе працу на працягу вучэбнага года. Заняткі праводзяцца з рознай частатой – ад некалькіх разоў на тыдзень да аднаго разу на месяц. Мерапрыемствы, якія праводзяцца ў межах працы Школы, з’яўляюцца як рэгулярнымі, так і аднаразовымі (у дадзеным навучальным годзе). Заняткі праводзяць выкладчыкі, маладыя навукоўцы, аспіранты філалагічнага факультэта БДУ. Месца правядзення – філалагічны факультэт БДУ (Мінск, вул. Карла Маркса, 31).

Праект «Першая зімовая лабараторыя па італьянскай мове»

15 снежня 2018 г. адбылося ўручэнне сертыфікатаў удзельнікам праекту «Першая зімовая лабараторыя па італьянскай мове». Для рэалізацыі гэтага праекта ў межах Школы юнага філолага кафедра раманскага мовазнаўства арганізавала серыю сустрэч. У іх прынялі ўдзел больш за 40 навучэнцаў з устаноў сярэдняй адукацыі, 10 студэнтаў старэйшых курсаў рамана-германскай філалогіі, выкладчыкі кафедры раманскага мовазнаўства, прадстаўнік выдавецтва «Loesсher» на тэрыторыі СНД Пьерпаала Беттоні, а таксама начальнік аддзела Культуры і Друку Пасольства Італіі ў Мінску Крысціна Ск’явон. Мерапрыемства атрымала станоўчыя водгукі і мела поспех сярод аматараў і спецыялістаў у галіне італьянскай мовы, у сувязі з чым плануецца правядзенне дадзенага праекта на штогадовай аснове.

Заняткі па італьянскай мове для школьнікаў

Кафедра раманскага мовазнаўства запрашае школьнікаў на бясплатныя заняткі па італьянскай мове ў межах школы юнага філолага. Кожную суботу да навагодніх святаў на працягу гадзіны студэнты творчага аб’яднання «Педагагічная майстэрня» будуць праводзіць майстар-класы ў гульнёвай форме. Усе ўдзельнікі атрымаюць сертыфікаты. Першыя заняткі адбудуцца 30 лістапада ў 11.15. Запіс па спасылцы: https://docs.google.com/forms/d/13G7mEVlIiCLcClvtCv_u8MfHElsiJPauBqbsWC5TEp4/edit?usp=sharing

ШКОЛА ЮНАГА ФІЛОЛАГА

8 снежня 2018 г. загадчык кафедры раманскага мовазнаўства Панцялеенка А.А.правяла майстар-клас «Педагагічнае майстэрства студэнтаў-італьяністаў у Школе юнага філолага». Аўтар праекта падзялілася вопытам падрыхтоўкі заняткаў па італьянскай мове для школьнікаў праз арганізацыю пазааўдыторнай работы студэнтаў. Фармат заняткаў уяўляў сабой спробу аб’яднаць тэхналогіі, распрацаваныя італьянскімі і айчыннымі педагогамі. Занятак можа быць цікавым для тых, хто займаецца праблемамі прафарыентацыйнай работы, павышэння прэстыжу ўніверсітэта сярод абітурыентаў. Падрабязней

15 снежня 2018 г. адбылося ўручэнне сертыфікатаў удзельнікам праекту «Першая зімовая лабараторыя па італьянскай мове». Падрабязней

Сустрэча дэкана з пераможцамі конкурсу «Гульня слоў»

2 сакавіка 2019 года дэкан філалагічнага факультэта прафесар І. С. Роўда сустрэўся з пераможцамі лінгвістычнага конкурсу «Гульня слоў».

Сёлета перамаглі вучаніцы гімназіі № 24 Лізавета Паутава і Валерыя Белянкіна, вучаніца гімназіі № 39 Руслана Смірнова, вучаніца ліцэя № 2 Ганна Ровіна, вучаніцы гімназіі № 146 Уладзіслава Сталярова і Аляксандра Казлова, вучаніца сярэдняй школы № 154 Яна Капуста, вучаніца гімназіі № 31 Аляксандра Бедзіна і вучаніца гімназіі № 38 Дар’я Рудзь. Пераможцы атрымалі каштоўныя падарункі, а таксама пазнаёміліся з філалагічным факультэтам.

ПРАБЛЕМНА-МЕТАДЫЧНЫ СЕМІНАР-ДЫЯЛОГ ДЛЯ НАСТАЎНІКАЎ І ВУЧНЯЎ

Для выяўлення і падтрымкі адораных вучняў, стварэння спрыяльных умоў у самарэалізацыі асобы, развіцці творчага патэнцыялу моладзі супрацоўнікамі філалагічнага факультэта БДУ, кафедры рыторыкі і методыкі выкладання мовы і літаратуры праводзяцца сумесныя семінары для настаўнікаў і вучняў на базе ўстаноў адукацыі. Так, 8 лістапада Саніковіч Ірына Міхайлаўна – кандыдат педагагічных навук, дацэнт філалагічнага факультэта – распавяла настаўнікам і навучэнцам-даследчыкам дзяржаўнай установы адукацыі “Гімназія з беларускай мовай навучання № 23 г.Мінска” аб асноўных напрамках у напісанні даследчых работ па рускай і беларускай філалогіі. Удзел у арганізацыі мерапрыемства на названым філіяле разам з кафедрай прыняла кіраўніцтва гімназіі ў асобе намесніка дырэктара па вучэбнай рабоце, магістра педагагічных навук Піскун Ірыны Сяргееўны.

Правядзенне такой працы, у інтэграцыі дзейнасці паміж універсітэтам і установай агульнай сярэдняй адукацыі, спрыяе развіццю навуковага, праблемна-пошукавага мыслення школьнікаў, пераемнаму засваенню вучнямі навукова-культурных каштоўнасцяў, прафесійнай арыентацыі і ўзмацненню цікавасці да філалогіі.

Прафарыентацыя сярод адораных навучэнцаў

З 22 па 24 лютага на базе Магілёўскага абласнога інстытута развіцця адукацыі адбыўся Рэспубліканскі конкурс работ даследчага характару (канферэнцыя) навучэнцаў па вучэбных прадметах «Беларуская мова» і «Беларуская літаратура». У творчым спаборніцтве бралі ўдзел 42 удзельнікі. Журы ў секцыі «Літаратуразнаўства» ўзначаліў загадчык кафедры гісторыі беларускай літаратуры доктар філалагічных навук, прафесар Алесь Іванавіч Бельскі. У межах конкурсу ён правёў прафарыентацыю з адоранымі і матываванымі навучэнцамі. Прафесар А. І. Бельскі раздаў удзельнікам і кіраўнікам каманд буклеты і спецвыпуск газеты «Універсітэт» для абітурыентаў, мультымедыйныя і інфармацыйныя матэрыялы. Уручаючы дыпломы першай ступені ў намінацыях «Літаратуразнаўства» і «Лінгвістыка», ён запрашаў пераможцаў паступаць у Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт. У бліжэйшы час 18 пераможцаў атрымаюць віншавальныя лісты ад дэканата філалагічнага факультэта.

Філалагічны факультэт будзе рады бачыць сярод абітурыентаў пераможцаў конкурсу, а таксама іншых адораных і творчых навучэнцаў.

 

 

Узнагароджанне пераможцаў лінгвістычнага конкурсу «Гульня слоў»

У мінулую суботу, 24 лютага 2018 года, дэкан філалагічнага факультэта прафесар І. С. Роўда прымаў у гасцях пераможцаў лінгвістычнага конкурсу «Гульня слоў», які адбыўся на факультэце 3 лютага. Нагадаем, што ў конкурсе перамаглі 9 навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі г. Мінска:

1. Злата Глухоўская (1 месца ў 9 класе, гімназія № 4).

2. Анастасія Макоўская (2 месца ў 9 класе, гімназія № 33).

3. Кацярына Бурымская (3 месца ў 9 класе, гімназія № 34).

4. Дар’я Рудзь (1 месца ў 10 класе, гімназія № 38).

5. Лізавета Кірыновіч (2 месца ў 10 класе, гімназія № 24).

6. Таццяна Кудравец (3 месца ў 10 класе, Ліцэй БДУ).

7. Карыня Лянькова (1 месца ў 11 класе, гімназія № 146).

8. Анастасія Краснова (2 месца ў 11 класе, гімназія № 15).

9. Аляксандра Субоціна (3 месца ў 11 класе, гімназія № 37).

Пераможцы пагутарылі з дэканам, атрымалі падарункі, пазнаёміліся з будынкам філалагічнага факультэта і некаторымі выкладчыкамі. Спадзяемся ў будучыні ўбачыць іх сярод нашых студэнтаў. 

Лінгвістычны конкурс “Гульня слоў”-ВЫНІКІ

9 лютага 2019 года на філалагічным факультэце БДУ прайшоў V лінгвістычны конкурс для старшакласнікаў горада Мінска «Гульня слоў». У конкурсе ўдзельнічала  297 вучняў з 77 сталічных школ, гімназій і ліцэяў. З вынікамі мерапрыемства можна пазнаёміцца тут, а з заданнямі і адказамі на іх – тут.

Аргкамітэт звяжацца з пераможцамі індывідуальна. Дзякуем за ўдзел у нашым конкурсе!