Конкурс творчых работ “Выбіраю філфак”

З 28 кастрычніка па 28 лістапада бягучага навучальнага года праводзіўся конкурс творчых работ “Выбіраю філфак”. Гэты конкурс штогод праводзіцца сярод  студэнтаў 4 курса спецыяльнасці “Беларуская філалогія”, ён стаў ужо традыцыйным спосабам творча падзякаваць роднай  Alma Mater, а разам з тым заахвоціць будучых абітурыентаў да паступлення і вучобы на філалагічным факультэце. У конкурсе прынялі ўдзел усе студэнты выпускнога курса (19 чалавек), задачай якіх было ў разнастайных формах (вершы, проза, гульня слоў, літаратурная апрацоўка вядомых тэкстаў, сінтэз тэкставых і выяўленчых сродкаў і інш.) стварыць рэкламу філалагічнага факультэта. Работы ацэньваліся як па змесце, так і па форме (у тым ліку і па іх арыгінальнасці) не толькі самімі студэнтамі, але  і выкладчыкамі. Вынікі конкурса: 1 месца заняла Сокал Таццяна Анатольеўна, 2 месца – Пясоцкі Уладзімір Анатольевіч, 3 месца – Тумаш Надзея Фёдараўна.

Віншуем пераможцаў і ўсіх удзельнікаў !!

Дзякуем студэнтам за крэатыўнасць і неабыякавасць да роднай мовы і факультэта!!

1 месца

2 месца

3 месца

 

Місія-жыць!

Каманда БРСМ філалагічнага факультэта заняла 1 месца ў намінацыі “Лепшая тэатральная пастаноўка сярод студэнтаў устаноў вышэйшай адукацыі” конкурсу антынаркатычных пастановак “Місія – жыць” Мінскай гарадской арганізацыі ГА “БРСМ”.

Віншуем!

КУЛЬТУРНАЯ АКЦЫЯ «МОЙ РОДНЫ КУТ…» ДА ГОДА МАЛОЙ РАДЗІМЫ Ў БЕЛАРУСІ

Лістапад месяц распачаўся на філалагічным факультэце шэрагам мерапрыемстаў, прысвечаных Году малой радзімы ў Беларусі. Рэалізацыю культурнай акцыі «Мой родны кут…», ініцыятарам якой стала кафедра сучаснай беларускай мовы, распачалі студэнты малодшых курсаў пад кіраўніцтвам дацэнта А.Л. Садоўскай.

Брукаваныя вуліцы Мінска, велічныя касцёлы Гародні, старыя сады ля Сафіі ў сівым Полацку... Маленькія гарадкі і ціхія вёсачкі, дзе ўсё нагадвае пра дзяцінства... Людзі, якія ствараюць адчуванне ўтульнасці і бяспекі... Гэта –  наша малая радзіма, мясціны, дзе жыве сэрца. Мерапрыемствы да года малой радзімы сталі сапраўдным святам для ўсіх удзельнікаў. Гэта было шчырае памкненне даведацца больш пра розныя куткі Беларусі, распавесці пра свой родны кут і аддаць даніну павагі зямлі, якая ўскарміла…

Студэнтамі першага курса спецыяльнасці «Славянская філалогія» быў рэалізаваны праект «Зямля, на якой пашчасціла нарадзіцца: падарожжа па малой радзіме». Праз свае мультымедыйныя праекты і шчырыя апавяданні студэнты падзяліліся разнастайнымі цікавосткамі, паданнямі, сваімі думкамі пра малую радзіму. Выступленні суправаджаліся незабыўнымі эмоцыямі і вызначаліся крэатыўным падыходам да падачы матэрыялу: студэнты прапанавалі аўдыторыі падрыхтаваныя ўласнымі намаганнямі відэаролікі і прэзентацыі, вершы сваіх знакамітых землякоў і ўласныя паэтычныя і празаічныя мініяцюры.

Леся-Стэфанія Міхалевіч з пяшчотай распавяла пра дзяцінства ў родным Мінску і пра людзей, якія стварылі гэты цуд – адчуванне шчасця і захаплення жыццём. Менавіта яны для Лесі-Стэфаніі – яе малая радзіма. Юлія Шлемен пазнаёміла аднагрупнікаў з родным Бабруйскам: гэта было незабыўнае падарожжа па вулачках і скверах, знаёмства з адметнымі скульптурнымі і архітэктурнымі збудаваннямі, з цікавымі звычкамі жыхароў горада і гісторыяй сваёй сям’і. Вікторыя Янушкевіч распавяла гісторыю Гальшан ад імя Белай Панны, Уладзіслаў Тарановіч зацікавіў слухачоў духоўным жыццём Драгічына, а Ніна Мяшкова пазнаёміла з адметнасцямі Белаазёрска. Марына Кекелева захапляльна расказала пра Уваравічы, а Яна Іванюк і Наталля Карнацэвіч – пра чароўны Мінск. Удзельнікам спадабаліся і мінскія цікавосткі Святланы Дзірвук, шчырыя словы Валерыі Леу пра Капыль, легенды Мінска Лізаветы Шаховіч. Кожнае выступленне было непаўторным, вельмі крэатыўным і захапляльным.

 На базе другога курса спецыяльнасці «Беларуская філалогія» адбылася пазнавальная гульня-віктарына «Паклон табе, мой родны краю!..». Кожны тур гульні быў напоўнены разнастайнымі звесткамі пра знакамітыя месцы Беларусі, іх гісторыю і традыцыі рэгіёнаў. У першым туры пад назвай «Мясціны, якімі можа ганарыцца Беларусь», удзельнікі павінны былі з дапамогай цікавых фактаў вызначыць мясціну ці славуты будынак, якія з’яўляюцца бясспрэчнай каштоўнасцю Беларусі. Студэнты падзялілія на дзве каманды: «Гражына» і «Дзяўчынкі з мінулага і Павел». Абедзве каманды з вялікім азартам давалі адказы на пытанні, але па выніках першага тура каманда «Дзяўчынкі з мінулага...» ўсё ж вырвалася наперад. Другі тур быў прысвечаны архітэктурным помнікам нашай краіны. Ён асабліва ўразіў студэнтаў, бо абудзіў успаміны пра малую радзіму ў сэрцы кожнага з прысутных. Надалей удзельнікам віктарыны былі прапанаваны цытаты з твораў, якія славутыя паэты і пісьменнікі прысвяцілі сваёй малой радзіме – гарадам  і вёскам Беларусі. Пераможцамі віктарыны сталі «Дзяўчынкі з мінулага і Павел», аднак абедзве каманды прадэманстравалі глыбокія веды пра гісторыю і сучаснасць сваёй краіны. Удзельнікі атрымалі вялікае задавальненне ад гульні і  ўзбагацілі свой кругагляд.

Акцыя «Мой родны кут…»  на філалагічным факультэце БДУ працягваецца да канца лістапада.

Семінарскія заняткі “Станаўленне і развіццё метадычнай думкі на Беларусі”

10 кастрычніка студэнты 1-га і 4-га курсаў спецыяльнасці “Беларуская філалогія” наведалі Нацыянальную бібліятэку Беларусі. У рамках Міжнароднай выставы “Беларусь і Біблія” адбыліся семінарскія заняткі па тэме “Станаўленне і развіццё метадычнай думкі на Беларусі”, арганізаваныя прафесарам кафедры рыторыкі і методыкі выкладання мовы і літаратуры Праскаловіч Вольгай Уладзіміраўнай і дацэнтам Саматыя Ірынай Мікалаеўнай. Удзел у мерапрыемстве прыняла загадчык кафедры, кандыдат педагагічных навук, дацэнт Таяноўская Ірына Уладзіміраўна.

Беларуская методыка навучання мове і літаратуры мае сваю гісторыю і багатую спадчыну. Дзейнасць Францыска Скарыны правамоцна разглядаць не толькі як пачатак кнігадруку, але і як дзейнасць, якая заклала асновы арганізацыі мэтанакіраванага навучання грамаце (чытанню і пісьму).

Беларускі інтэлектуал характарызаваў “Біблію” як аснову ўсіх сямі вызваленых навук. “Бивлия руска, выложена доктором Франциском Скориною из славного града Полоцька” служыла галоўнай мэце – “людем посполитым к доброму научению”. Нават загаловак паказвае, што сучасны асобаснаарыентаваны падыход у навучанні ідзе ад нашага знакамітага асветніка.

Ф. Скарына выступае як моцны аўтарытэт, які шмат ведае, а таму і робіць. Ён навучае ўсяму, што лічыць патрэбным, абапіраючыся на свае веды і навуку. Гэта своеасабліва выказанае “я” асветніка можна было адчуць праз грунтоўны аповед экскурсавода.

Заняткі ў Музеі кнігі Нацыянальнай бібліятэкі Беларусі былі арганізаваны з выкарыстаннем метадаў актыўнай камунікацыі, інтэрактыўных і эўрыстычных метадаў навучання.

Студэнты-філолагі сталі не толькі слухачамі, якія ўспрымаюць інфармацыю, назіральнікамі, якія глядзяць на ўнікальныя экспанаты, але таксама актыўнымі ўдзельнікамі працэсу пазнання Кнігі Кніг – Бібліі. Актыўнае і інтэрактыўнае навучанне – гэта, перш за ўсё, дыялогавае навучанне, падчас якога ажыццяўляецца ўзаемадзеянне і эмацыянальная еднасць усіх удзельнікаў суразмоўя. Студэнты мелі магчымасць праявіць і свае крэатыўныя здольнасці. У рамках выставачнага праекта “Беларусь і Біблія” студэнты-філолагі асвоілі тэхніку ксілаграфіі, змаглі сваімі рукамі стварыць адбіткі на паперы, зробленыя з гравюр Скарыны. Змаглі ўявіць сябе праз фотаздымак самім Францыскам Скарынам.

Падчас музейна-бібліятэчных заняткаў адбылася творчая сустрэча з Алесем Аляксандравічам Сушам, намеснікам дырэктара Нацыянальнай бібліятэкі Беларусі па навуковай і выдавецкай дзейнасці, кандыдатам культуралогіі, даследчыкам і папулярызатарам спадчыны Францыска Скарыны.

У выніку арганізаванага эўрыстычнага дыялогу чацвёртакурснікі, якія цяпер засвойваюць методыку выкладання мовы і літаратуры, змаглі наглядна пераканацца ў тым, што дыдактычныя прынцыпы, закладзеныя Ф. Скарынам, вельмі сучасныя. Пры стварэнні вучэбнай літаратуры для школы выкарыстоўваюць яго прыёмы: а) прэзентацыя новай літары адпаведным малюнкам-асацыяцыяй; б) выкарыстанне невялікага фармату вучэбнай кнігі; в) даступнасць у падачы матэрыялу; г) выкарыстанне перакладных і тлумачальных слоўнікаў у падручніках па мове; д) падача літар не толькі ў прамым, але і адваротным парадку з мэтай іх хутчэйшага запамінання і інш.

У студэнтаў таксама з’явілася ўнікальная магчымасць пазнаёміцца з факсімільным узнаўленнем першага ў свеце “Буквара”, беларускага “Буквара”. 2018-ы праходзіць у Беларусі пад знакам 400-годдзя “Буквара”. Як адзначыў Алесь Суша, амаль ні ў аднаго з беларускіх даследчыкаў раней не было магчымасці ўбачыць унікальнае выданне на свае вочы. На радзіме ні аднаго асобніка не захавалася: іх проста “зачыталі да дзірак”, як часта бывае з вучэбнымі выданнямі.

Прафесар кафедры рыторыкі і методыкі выкладання мовы і літаратуры Праскаловіч Вольга Уладзіміраўна (дарэчы, адзін з удзельнікаў міжнароднага праекта “Буквар”) засяродзіла ўвагу студэнтаў на значэнні першага “Буквара” ў развіцці сучаснай букварыстыкі, методыкі пачатковага навучання.

Праведзеныя заняткі не ў звыклай абстаноўцы аўдыторыі, а ў Музеі кнігі Нацыянальнай бібліятэкі Беларусі вызначаюцца навізной, міждысцыплінарнасцю, накіраваны на крэатыўнае развіццё студэнтаў, стымуляванне іх чытацкай актыўнасці, фарміраванне гонару за дасягненні і багатыя традыцыі айчыннай кніжнай, метадычный і акадэмічнай культуры.

Сімвалічна і тое, што першакурснікі, якія толькі пачынаюць авалодваць культурай акадэмічнай вучобы, змаглі пазнаёміцца з храмам ведаў, адчуць аўру гэтага храма, каб на працягу сваіх студэнцкіх гадоў знаходзіць там сучасныя веды і натхненне на іх прымяненне ў будучай прафесіі – беларускага філолага.

 

Студэнткі філалагічнага факультэта пакарылі Міжуніверсітэцкі паэтычны форум

16 лістапада ў зале факультэта журналістыкі прайшоў фінал Міжуніверсітэцкага паэтычнага форума.

Студэнты прымалі ўдзел у спаборніцтвах у дзвюх намінацыях ‒ «Аўтар» і «Чытач». Папярэдне канкурсанты прайшлі адборачныя этапы, па выніках якіх у фінал ад філалагічнага факультэта ў катэгорыю «Аўтар» прайшоў Варанцоў Мікіта, а ў катэгорыю «Чытач» ‒ Іванчыкава Юлія, а таксама актывісткі Творчага саюза філалалагічнага факультэта Анісава Арына і Дуброўская Мар’яна. У катэгорыі  «Чытач» другое месца было прысуджана Анісавай Арыне з вершам Эдуарда Асадава «Артыстка». У гэтай катэгорыі першае месца і званне пераможца атрымала Дуброўская Мар’яна, першакурсніца нашага факультэта, з вершам «Здравствуйте, мне 17» Уладзіміра Лістамірава.

Ганарымся нашымі студэнткамі і чакаем ад іх новых перамог!

Сустрэча студэнтаў з прадстаўнікамі кампаніі ААТ “Бел Хуавэй Тэхнолаждыс”

24 кастрычніка 2018 г. у 14.25 (аўд.113) кафедра кітайскай філалогіі арганізуе сустрэчу студэнтаў старшых курсаў спецыяльнасці “Усходняя (кітайская) філалогія” з прадстаўнікамі кампаніі ААТ “Бел Хуавэй Тэхнолаждыс”, якая з’яўляецца лідарам беларускага рынку па пастаўках тэлекамунікацыйных сістэм, сетак і тэлекамунікацыйнага абсталявання, а таксама першым рэзідэнтам Беларуска-Кітайскага індустрыяльнага парка “Вялікі Камень”.

Мэта мерапрыемства – прэзентацыя кампаніі ААТ “Бел Хуавэй Тэхнолаждзіс” для арганізацыі праходжання студэнтамі філалагічнага факультэта БДУ вытворчай пратыкі і стажыровак с наступным працаўладкаваннем.

План сустрэчы:

1) Уступнае слова HR-дырэктара, паказ відыё аб міжнароднай карпарацыі “Хуавэй” глабальна, а таксама аб беларускім офісе.

2) Выступленне высокакваліфікаванага спецыяліста аб ведах і якасцях, неабходных для працы ў кампаніі “Хуавэй” (PR спецыяліст, спецыяліст па продажу, спецыяліст цэнтра даследаванняў)

3) Выступленне HR спецыяліста з прэзентацыяй праграм практык і стажыровак для студэнтаў спецыяльнасці «Усходняя (кітайская) філалогія».

4) Запаўненне рэзюмэ для ўдзелу у конкурсе на праходжванне інтэрншып-праграмы зацікаўленымі студэнтамі.

Штогадовы конкурс творчых прац студэнтаў «Культурная спадчына антычнасці і сучаснасць»

Запрашаем студэнтаў усіх факультэтаў БДУ да ўдзелу ў штогадовым конкурсе творчых прац студэнтаў «Культурная спадчына антычнасці і сучаснасць». Канкурсанты могуць дасылаць вершаваныя пераклады, эсэ, вершы, малюнкі, плакаты і іншыя працы на антычную тэматыку. Творчыя працы прымаюцца да 1 снежня на кафедры класічнай філалогіі філалагічнага факультэта БДУ (вул. К. Маркса, 31, каб. 208) ці па электроннай пошце Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду..

Конкурс накіраваны на папулярызацыю і вывучэнне антычнай спадчыны, а таксама выяўленне яе ўплыву на еўрапейскую і беларускую культуру. Арганізатарамі конкурсу з’яўляюцца кафедра класічнай філалогіі БДУ і ГА “Саюз жанчын БДУ”.

Выставачны праект "Беларусь і Біблія"

10 кастрычніка студэнты 3 і 4 курсаў спецыяльнасці "Рамана-германская (італьянская) філалогія" наведалі выставачны праект "Беларусь і Біблія" ў Нацыянальнай бібліятэцы Беларусі, у рамках якога адбылася лекцыя дацэнта кафедры замежнай літаратуры Галіны Веніямінаўны Сініла "Сучасны беларускі пераклад Песні Песняй". Такія лекцыі вельмі карысныя для ўсіх, хто цікавіцца праблемамі экзэгезы і герменеўтыкі, культуралогіі і літаратурнага перакладу, а таксама іншых абласцей гуманітарных ведаў. Студэнты-італьяністы з захапленнем і цікавасцю слухалі лектара, пранікаючы ў глыбіню сэнсаў гэтага цудоўнага твора.

 

Студэнты філалагічнага факультэта на Рэспубліканскім навукова-практычным семінары

У мэтах узмацнення духоўна-маральных асноў працы з моладдзю ў ходзе вышэйшай прафесійнай падрыхтоўкі, а таксама яе метадычнай накіраванасці студэнты філалагічнага факультэта БДУ прынялі ўдзел у Рэспубліканскім навукова-практычным семінары па праблемах духоўна-маральнага развіцця навучэнцаў у сучаснай адукацыйнай прасторы на праваслаўных традыцыях і каштоўнасцях беларускага народа (з улікам рэгіянальнага сацыякультурнага кластара). Мерапрыемства адбылося 24 кастрычніка 2018 г. на базе Нацыянальнай бібліятэкі Беларусі, у Зале адукацыйных тэхналогій.

Удзел студэнтаў у дадзеным мерапрыемстве арганізавала кафедра рыторыкі і методыкі выкладання мовы і літаратуры, супрацоўнікі якой рэгулярна выступаюць у якасці кансультантаў інавацыйных праектаў па актуальных пытаннях развіцця адукацыі, у тым ліку – па ўкараненні мадэлі станаўлення і развіцця даследчай кампетэнцыі вучняў на аснове духоўнай і культурнай спадчыны.

У рэфлексійных водгуках студэнты падзяліліся сваімі яркімі ўражаннямі аб семінары:

"Мы пачулі пра маральна-этычнае выхаванне чалавека, яго духоўнае развіццё і метады працы з дзецьмі ў навучальных установах. Семінар аказаўся вельмі займальным, карысным і пазнавальным для нас".

"Я ўдзячная арганізатарам за такую магчымасць дакрануцца да ведаў аб духоўнай культуры нашага народа. Цудоўныя прэзентацыі, разумныя людзі і хвалюючае адчуванне моманту судакранання да гісторыі зрабілі гэты ўдзел выдатным".

Навуковая стажыроўка студэнтаў спецыяльнасці «Класічная філалогія» ў Варшаўскім універсітэце

Трэці год запар студэнты-класікі з філалагічнага факультэта БДУ праводзяць май на акадэмічных «вакацыях» у Варшаве. Гэтыя навуковыя стажыроўкі – плён ужо сталага супрацоўніцтва кафедры класічнай філалогіі БДУ з факультэтам «Artes liberalеs» («Вольныя мастацтвы») Варшаўскага ўніверсітэта і міжнародным праектам «Our Mythical Childhood… The Reception of Classical Antiquity in Children’s and Young Adults’ Culture in Response to Regional and Global Challenges» («Наша міфічнае дзяцінства… Рэцэпцыя антычнасці ў дзіцячай і моладзевай культуры як адказ на рэгіянальныя і глабальныя праблемы»). Як і раней, вынікам такой паездкі стаў не толькі адукацыйны досвед. Студэнты прывезлі ў Беларусь і больш свежы погляд на звыклыя заняткі, і заразлівы энтузіязм замежных калег.

Чарговы раз трапіць у Варшаву ў якасці гасцей факультэта «Artes liberalеs» – асалода. Бо гэта магчымасць прымераць на сябе – няхай і на нядоўгі час – іншую сістэму адукацыі. Тыя самыя дысцыпліны, якія штодзённа вывучаюцца ў межах спецыяльнасці «Класічная філалогія», паўстаюць пад іншымі, часам нечаканымі, ракурсамі. Хіба такое не стымулюе паглядзець на свае веды па-за звыклымі рамкамі? Досвед замежнай стажыроўкі, безумоўна, дапамагае рассунуць свае акадэмічныя гарызонты: новымі тэхнікамі, новымі падыходамі ці новым фарматам.

Дзейнасць студэнтаў на стажыроўцы была разнастайнай. Ад лекцыйных і семінарскіх заняткаў на факультэце альбо працы над уласнымі дыпломнымі праектамі ва ўтульнай бібліятэцы ўніверсітэта – да даволі інтэнсіўнага тыдня навукова-практычнай канферэнцыі «The Present Meets the Past» («Сучаснасць сустракаецца з мінулым»). Праект «Наша міфічнае дзяцінства…» сёлета функцыянаваў менавіта ў такім фармаце: больш камерным, але зусім не менш насычаным.

На пасяджэннях канферэнцыі, якія зрэдку дзяліліся на тэматычныя секцыі, студэнты не толькі даведаліся пра ўплыў тэкстаў Светонія на моладзевыя коміксы пра Калігулу ці Нерона, пра культурную матрыцу Камеруна альбо гісторыю неапублікаванага ў камуністычныя часы перакладу «Метамарфоз» Авідзія. Асобныя практычныя заняткі былі прысвечаны старажытнагрэчаскім танцам і стварэнню ўласных чорна- ці чырвонафігурных ваз на папяровым шаблоне. А пасяджэнне на тэму «Mythology and Autism» («Міфалогія і аўтызм») наогул прайшло ў кавярні, якую адкрылі людзі з аўтызмам і з дапамогай якой яны забяспечваюць уласную фінансавую самастойнасць; гутарка там ішла пра тое, як, напрыклад, міфы пра Геракла дапамагаюць падчас псіхатэрапіі працаваць з агрэсіяй хлопцаў-падлеткаў. Студэнтам таксама пашанцавала не толькі прысутнічаць на прэзентацыі новай анімаванай вазы брытанскага праекта «Panoply Vase Animation Project», але і атрымаць інсайд ад кіраўніцтва Нацыянальнага мастацкага музея Варшавы, як будуць выглядаць залы, прысвечаныя Старажытнай Грэцыі і Рыму, якія цяпер рэстаўрыруюцца.

Для студэнцкай секцыі канферэнцыі студэнты-класікі з БДУ, напэўна, самыя малодшыя са сталых удзельнікаў, рыхтавалі персанальныя выступленні, тэмы якіх злучалі антычнасць з сучаснай беларускай моладдзю: «Лацінскія надпісы як элементы антычнай і сучаснай культуры» (А. Ціхановіч і Н. Мужыла), «Ажыўшыя класічныя міфы ў творчасці сучаснага беларускага графіка Рамана Сустава» (А. Лявончык), «Навуковая фантастыка, музыка, антычная астраномія: іх уплыў на беларускую моладзь» (Я. Піпко) і «Антычныя карані сацыяльнага актывізму» (А. Герус). Асабліва прыемнымі былі кампліменты і падбадзёрванні ад ужо сталых і вядомых даследчыкаў, якія звярталіся па-лацінску з падзякай не толькі за прэзентацыю, але і за па-лацінску сказаную прывітальную прамову.

Студэнцкая навуковая стажыроўка такога кшталту – гэта магчымасць не толькі зарадзіцца навуковым запалам ці даведацца, чым жывуць замежныя даследчыкі. Гэта не менш цудоўны шанец праверыць свае веды і нарэшце дазнацца, што іх якасць не змяншаецца і не знікае са зменай адзнакі тваёй геалакацыі.

Справаздачна-выбарны сход студэнцкага актыву БРСМ

22 кастрычніка 2018 года на філалагічным факультэце адбыўся справаздачна-выбарны сход студэнцкага актыву БРСМ. Былі падведзены вынікі працы Камітэта за 2017-2018 год. Мінулы навучальны год стаў для нашага факультэта прадуктыўным на творчую дзейнасць і перамогі.

Акрамя таго, на сходзе адбыліся выбары сакратара і камітэта БРСМ. Шляхам адкрытага галасавання і адзінагалосным рашэннем сакратаром БРСМ філалагічнага факультэта была абрана студэнтка 2 курса рамана-германскай (англійскай) філалогіі Марыя Цітова.

Па выніках сходу быў сфарміраваны камітэт, у які ўвайшлі студэнты, якія здолелі праявіць сябе з самых першых дзён вучобы ў БДУ, гатовыя да новых пачынанняў і перамог!