Педагагічная практыка студэнтаў 5 курса

16 лютага 2017 года на Савеце філалагічнага факультэта ў ліку іншых пытанняў разглядаецца пытанне аб педагагічнай практыцы студэнтаў 5 курса (справаздачы агульных факультэцкіх кіраўнікоў). У гэтай сувязі яшчэ раз адзначым асобныя цікавыя бакі атрыманага практычнага вопыту. Характарыстыкі практыкантаў, падрыхтаваныя ва ўстановах адукацыі по выніках педагагічнай дзейнасці, сведчаць аб належным узроўні ведаў і практычных уменняў студэнтаў. Базавыя ўстановы адукацыі адпавядаюць мэтам і задачам педагагічнай практыкі студэнтаў (спецыяльнасцяў "Беларуская філалогія", "Руская філалогія", "Славянская філалогія").

Так, у водгуках ад адміністрацый ўстаноў будучага працаўладкавання зафіксавана, што студэнты падчас педагагічнай дзейнасці паказалі сябе добрасумленнымі, дысцыплінаванымі, з высокім узроўнем падрыхтаванасці, выкарыстоўвалі мэтазгодныя і перспектыўныя метады і прыёмы, новыя адукацыйныя тэхналогіі. Практыканты праявілі актыўнасць, адказнасць, любоў да дзяцей. За перыяд практыкі былі набытыя і ўдасканаленыя разнастайныя ўменні і навыкі практычнай дзейнасці, што заслугоўвае належнай высокай ацэнкі.

Вучэбныя заняткі і пазакласныя мерапрыемствы дазвалялі абудзіць, падтрымаць і абвастрыць у навучэнцаў цікавасць да мовы і літаратуры, узмацніць валоданне ўменнямі калектыўнай і індывідуальнай працы, матывацыю да атрымання новых ведаў па прадметах.

Асобныя кадры з фотагалерэі практыкі змясцілі тлумачэнні, перакананні і экспрэсію, адлюстраванне творчых, артыстычных здольнасцяў студэнтаў і канцэптуальнай задумы заняткаў, шчыльную апору на вучэбную кнігу і мультымедыя, касцюмаваныя ролевыя гульні і інсцэніроўкі народнага тэатру, выяўленчае мастацтва вучняў і практыкантаў, крылатыя ўзмахі ўказкі і шматзначнасць позірку, іскрысты гумар і пранікнёную сур'ёзнасць…

На выніковых сходах захапляльна і бліскуча абаранялі свае справаздачы-праекты амаль усе студэнты. Многія студэнты ў справаздачах рабілі сугучныя вывады: "Падчас праходжання практыкі ў якасці настаўніка-практыканта мовы і літаратуры я працавала са шчырым захапленнем і цікавасцю, але адчула складанасць і адказнасць гэтай працы".

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProId46fa1f63dc

РЭСПУБЛІКАНСКІ ФЕСТЫВАЛЬ ТЭАТРАЛЬНАГА МАСТАЦТВА СЯРОД СТУДЭНТАЎ (НА КІТАЙСКАЙ МОВЕ)

Кафедра кітайскай філалогіі філалагічнага факультэта пры падтрымцы Пасольства Кітайскай Народнай Рэспублікі ў Рэспубліцы Беларусь праводзіць Рэспубліканскі фестываль тэатральнага мастацтва на кітайскай мове сярод студэнтаў устаноў вышэйшай адукацыі, прысвечаны 95-годдзю з дня заснавання Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта. Удзельнікі фестывалю прадэманструюць акцёрскія і творчыя здольнасці, а таксама веды і навыкі ў галіне кітайскай мовы і літаратуры, нацыянальнай культуры.

Мерапрыемства адбудзецца 11 лістапада 2016 года на філалагічным факультэце Беларускага дзяржаўнага універсітэта ў 16.00 (вул. К.Маркса, 31, актавая зала, першы паверх).

Графік атрымання літаратуры ў бібліятэцы на 2 семестр

Графік атрымання літаратуры ў бібліятэцы на 2 семестр.
Філалагічны факультэт

 

1курс

Беларуская і руская філалогіі: 7 лютага з 9.00 да 16.30
Славянская і ўсходняя філалогіі: 8 лютага з 9.00 да 16.30
Романо- германская філалогія: 9 і 10 лютага з 9.00 да 16.30


2 курс
Беларуская і руская філалогіі: 13 лютага з 9.00 да 16.30
Романо-германская філалогія: 14 і 15 лютага з 9.00 да 16.30
Славянская і ўсходняя філалогіі: 16 лютага з 9.00 да 16.30

3 курс
Беларуская і руская філалогіі: 17 лютага з 9.00 да 16.30
Романо-германская філалогія 20 лютага з 9.00 да 16.30
Славянская і ўсходняя філалогіі: 21 лютага з 9.00 да 16.30


Студэнты 4 і 5 курсаў атрымліваюць падручнікі
                                               ў любы вольны час

Конкурс творчых праектаў “Універсітэт рыхтуе старт для прафесійнай кар'еры”

З 19 кастрычніка па 2 лістапада 2016 г., у сувязі з выкладаннем дысцыпліны “Культура акадэмічнага навучання” і знамянальным юбілеем нашага ўніверсітэта, студэнтамі-першакурснікамі філалагічнага факультэта былі перспектыўна, праблемна і творча разгледжаны пытанні пра тое, што такое ўніверсітэт для студэнта і як ён падрыхтоўвае да паспяховага старту дальнейшай прафесійнай кар'еры.

Студэнты не толькі паказалі актыўную пазнавальную і жыццёвую пазіцыю, але і падзяліліся рознымі думкамі. Сярод іх былі меркаванні як алегарычнага, так і філасофскага характару.

Напрыклад, Анастасія Масалкова падзялілася з групай такімі развагамі: «Універсітэт не проста так завуць домам навукі! Менавіта ж універсітэт упершыню глыбока знаёміць нас з будучай прафесіяй і навуковымі тэрмінамі, звязанымі з ёю. Ва ўніверсітэце мы вучымся не толькі пісьменна афармляць свае працы, але, што яшчэ важней, напаўняць іх шматгранным сэнсам, надаваць ім навуковую каштоўнасць. Універсітэт знаёміць нас з усім у свеце: ад навукі да грамадскай дзейнасці, дапамагаючы нам зразумець, чым мы сапраўды жадаем займацца, якую спецыялізацыю жадаем выбраць. Універсітэтгэта не проста этап жыцця, гэта грунт для нашай будучыні, поспеху, кар'еры

 Група студэнтаў спецыяльнасці “Рамана-германская філалогія” убачыла вырашэнне дадзенага пытання ў параўнанні паміж ступенямі навучання: «На шляху да поспеху ў кар'еры чалавек паўстае перад выбарам: «Якая адукацыя дапаможа яму ў гэтым?!» Паступіўшы ў тэхнікум, чалавек стане добрым спецыялістам, але толькі ў працоўнай сферы. Ліцэйгэта прыступка больш паглыбленай падрыхтоўкі да атрымання дальнейшай вышэйшай адукацыі. Чалавек тут вывучыць больш падрабязна вызначанае кола прадметаў. Коледж дае спецыяльную адукацыю.

Спецыялістам Вы станеце, але каб стаць гарманічна развітай асобай, лепшым спецыялістам у сваёй справе, важная наступная прыступка развіццяуніверсітэт! Пасля навучання ў ВНУ вам адкрыты ўсе дарогі

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProId364d938ee2

Літаратурная гасцёўня «Кожны чалавек носіць сваё неба з сабой», прысвечаная 86-годдзю з дня нараджэння Уладзіміра Караткевіча

У ДУА «Сярэдняя школа № 185 г. Мінска» студэнткамі 5 курса спецыяльнасці “Беларуская филалогія” В. І. Бароўскай  і А. В. Варывончык  напрыканцы лістапада праводзілася мерапрыемства ў форме літаратурнай гасцёўні пад назвай «Кожны чалавек носіць сваё неба з сабой», прысвечанае 86-годдзю з дня нараджэння Уладзіміра Караткевіча – беларускага паэта, празаіка, драматурга, кінасцэнарыста, публіцыста і перакладчыка, сапраўднага сына сваёй Бацькаўшчыны. Мерапрыемства ладзілася з вучнямі 8-х класаў, якія самі прымалі ў ім актыўны ўдзел – дэкламавалі вершы Уладзіміра Сямёнавіча: Камушэнка Аляксандра і Дрозд Яўгенія выразна расказалі верш «Лісце», Бурая Ксенія – верш «Мокрыя травы», а Гаранкоў Данііл і Янцэвіч Кацярына зачыталі цудоўны верш «Дзе мой край?».

Васьмікласнікі з  вялікай цікавасцю разглядалі фотаздымкі Уладзіміра Караткевіча, рэпрадукцыі яго замалёвак да ўласных твораў. На старонках мультымедыйнай прэзентацыі ўсе прысутныя маглі ўбачыць відэаматэрыялы пра жыццё і творчасць пісьменніка, а таксама выступ самаго Уладзіміра Сямёнавіча на яго 50-гадовым юбілеі. Пранікнёна прагучалі вершы паэта, пакладзеныя на музыку.

Напрыканцы мерапрыемства з вучнямі была праведзена крыжаванка, ключом у якой было прозвішча пісьменніка – «Караткевіч»; астатнія словы дзеці павінны былі адкрыць самі. Трэба сказаць, што васьмікласнікі вельмі хутка давалі правільныя адказы, што надзвычай узрадавала маладых практыкантаў.

У канцы імпрэзы кожнаму з прысутных было прапанавана дадаць наступныя сказы:

1. Больш за ўсё мне спадабалася (не спадабалася)…

2. Я даведаў(ла)ся…

3. Самым цікавым было…

4. Больш за ўсё мне запомніўся верш/песня…

Многім больш за ўсё спадабаўся зварот да кранальнага выступлення самаго пісьменніка, а некаторым запомнілася песня «На Беларусі Бог жыве!» у сучаснай музычнай інтэрпрэтацыі. Таксама дзеці даведаліся многа новых і цікавых момантаў з біяграфіі Уладзіміра Караткевіча.

На свяце прысутнічалі Савасценя Святлана Мікалаеўна, класны кіраўнік 8 «В» класа, а таксама намеснік дырэктара школы па вучэбнай частцы Філіповіч Наталля Анатольеўна.

Дадатковае абмеркаванне мерапрыемства плануецца ажыццявіць 7 снежня 2016 г., у межах занятку па метадычнаму курсу.

Адміністрацыя школы, групавы кіраўнік ад філалагічнага факультэта БДУ адзначаюць высокі ўзровень падрыхтоўкі пяцікурсніц Бароўскай В. І. і Варывончык А. В.  і пры правядзенні ўрокаў у 8-х і 10-х класах.  Гэтыя ўрокі маюць рацыянальна абгрунтаваны характар, характарызуюцца  высокім узроўнем шчыльнасці ў арганізацыі дзейнасці.  З вялікай патрабавальнасцю адбіраецца дыдактычны матэрыял для кожнага ўрока, рыхтуюцца ўласнымі рукамі сродкі навучання. Таленавітыя студэнткі-практыканткі рэалізуюць асобасна арыентаваны, камунікатыўна-дзейнасны, тэкстаарыентаваны падыходы да навучання, выкарыстоўваюць разнастайныя сучасныя тэхналогіі (у тым ліку здароўезберагальныя).

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProId00d981925d

Выстава творчых работ студэнтаў, прысвечаная 95-годдзю БДУ

18 кастрычніка ў кабінеце-музеі беларускай народнай культуры філалагічнага факультэта (аўд. 319) адкрылася выстава творчых работ студэнтаў, прысвечаная 95-годдзю БДУ. У межах рэалізацыі юбілейнага праекта “Студэнты ўніверсітэту” Саюз жанчын БДУ сумесна са студэнцкай прэс-службай філалагічнага факультэта ўзнагародзілі пераможцаў конкурсу ў шэрагу намінацый,  у межах якіх філолагі праявілі сябе не толькі ў мастацтве слова, але і ў іншых творчых напрамках: літаратурная творчасць (паэтычны і празаічны твор), фатаграфія, малюнак, дэкаратыўна-прыкладное мастацтва.

Гасцей мерапрыемства, сярод якіх было мноства замежных студэнтаў, шчодра пачаставалі беларускімі яблыкамі, а студэнты з Туркменістана, якія сталі героямі адной з конкурсных фотаработ, пад кіраўніцтвам старшага выкладчыка кафедры англійскага мовазнаўства Груздзіловіч Марыяны Рыгораўны выканалі беларускую народную песню “Чорна галка”. Пасля гэтага з прывітальным словам да прысутных звярнулася старшыня Саюза жанчын БДУ Казакова Ірына Валер’еўна і абвясціла пачатак ўзнагароджання пераможцаў конкурсу.

У намінацыі “Дэкаратыўна-прыкладное мастацтва” перамагла Базарава Маўлюда, студэнтка 5 курса англійскай філалогіі з Туркменістана, якая зрабіла аплікацыю з элементамі малюнка.

У намінацыі “Фотаздымак” атрымала перамогу студэнтка 3-га курса англійскай філалогіі Шпартава Настасся, чые работы можна ўбачыць і ў афіцыйнай групе філалагічнага факультэта ў сацыяльнай сетцы “Укантакце”.

У літаратурнай намінацыі са сваёй “Одай філолагам” лепшай стала студэнтка 3-га курса рускай філалогіі Юлія Фельчарава.

“Жаночыя вобразы класічнай філалогіі” прынеслі перамогу ў намінацыі “Малюнак” Марыі Якута, студэнтцы 5-га курса славянскай філалогіі.

А сярод эсэ лепшым стала сачыненне аб родным горадзе Ваўкавыску Марыі Жмайлік, студэнткі 2-га курса беларускай філалогіі.

Акрамя таго, магістрантка філалагічнага факультэта Лахоўская Ганна, якая ўпрыгожыла выставу сваёй работай у тэхніцы фрывалітэ, атрымала ў падарунак ад Цярэнцьевай Юліі Мікалаеўны, майстра фрывалітэ, выкананую ў гэтай самай тэхніцы пляцення “Папараць-кветку” – сімвал пазнання, сімвал БДУ.

Пераважная большасць прызоў цалкам адпавядае духу ўніверсітэта, бо “кніга – найлепшы падарунак”. “Санеты Янкі Купалы”, “Беларусь і беларусы ў прасторы і часе” папоўнілі ўласныя бібліятэкі нашых пераможцаў. Узнагароджаны таксама былі і госці з гістарычнага факультэта – Клуб экскурсаводаў БДУ “IN VIA”, які садзейнічае развіццю турызму ў Беларусі.

Актыўны ўдзел у конкурсе многіх факультэтаў сведчыць не толькі аб жаданні студэнтаў перамагчы, але і аб іх шчырай любові да сваёй альма-матар. Старшыня студэнцкай прэс-службы філалагічнага факультэта Рабко Настасся адзначыла, што сапраўды рада такому мноству ўдзельнікаў і іх крэатыўным ідэям. “Удзельнічайце яшчэ!” – заклікае Настасся.

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProId790df5ec2a

Конкурс чытальнікаў, прысвечаны 86-годдзю з дня нараджэння У. Караткевіча

25 лістапада на філалагічным факультэце БДУ прайшоў конкурс чытальнікаў, прымеркаваны да 86-годдзя з дня нараджэння Уладзіміра Караткевіча. Ужо другі год запар аддзел абслугоўвання філалагічнага і эканамічнага факультэтаў ФБ БДУ сумесна з Вучэбна-навуковай лабараторыяй беларускага фальклору арганізоўваюць гэты конкурс. У ім акрамя студэнтаў БДУ (філфак і гістфак) прынялі ўдзел выступоўцы з гімназіі №16 г. Мінска, Рэспубліканскага музычнага каледжа і юрыдычнага каледжа БДУ. Пераможцаў вызначала журы, у складзе якога былі: к.ф.н., дацэнт Анатоль Леанідавіч Верабей, к.ф.н., дацэнт Уладзімір Аляксандравіч Навумовіч, к.ф.н., дацэнт Міхаіл Паўлавіч Кенька, старшыня гарадскога аддзялення Саюза пісьменнікаў Беларусі Міхаіл Паўлавіч Пазнякоў, а таксама намеснік галоўнага рэдактара часопіса «Маладосць» Дзмітрый Шулюк.

У гэтым годзе школьнікі і студэнты спаборнічалі асобна.

У першай намінацыі «Лепшае чытанне твора Ул. Караткевіча» сярод школьнікаў месцы размеркаваліся наступным чынам:

1. Злата Апалонік (гімназія №16, 8 "В")

2. Яна Луферчык (юрыдычны каледж БДУ)

3. Святлана Аўсяннікава (гімназія №16, 8 "Г")

Прыз глядацкіх сімпатый дастаўся вучню 7 “Б” класа Рэспубліканскага музычнага каледжа Максіму Вяргею, які вельмі артыстычна прачытаў верш «Заяц варыць піва».

Сярод студэнтаў першае месца заняла Яўгенія Пракапчук - студэнтка 2 курса філалагічнага факультэта. Як і ў мінулым годзе, меркаванне гледачоў і меркаванне журы супала. Яўгенія атрымала таксама прыз глядацкіх сімпатый. На другім месцы - Дзіяна Харытановіч, студэнтка 3 курса філалагічнага факультэта. Трэцім стаў Яўген Чарнышоў студэнт 5 курса філалагічнага факультэта.

У другой намінацыі «Лепшае выступленне з аўтарскім творам, прысвечанае Ул. Караткевічу» першай стала Марыя Крупская (гімназія №16)

У намінацыі  "Лепшая ілюстрацыя да твораў  Ул. Караткевіча" перамога дасталася студэнтцы 5 курса філфака Марыны Шэвель.

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProId69d63b8483

Перамога ў выязным адукацыйным семінары “Ты – стараста”

Пачатак новага навучальнага года для філалагічнага факультэта аказаўся вельмі плённым. Прайшоў невялікі час, а ў нас ужо дзве перамогі! Не паспелі адсвяткаваць свой поспех актывісты БРСМ пасля “Кубка першакурсніка”, як нашы старасты прывезлі дадому перамогу з выязнога адукацыйнага семінара “Ты – стараста”. Чарговы раз мы прадэманстравалі, што наш факультэт – надзвычай творчы, а нашы першакурснікі – найлепшыя!

Гэта “Брыга” была асаблівай для ўсіх стараст, бо менавіта сёлета “Брыганціна” адсвяткавала свой юбілей – 10 гадоў! Нягледзячы на дажджлівае надвор’е, утульная атмасфера мерапрыемства сагравала яго ўдзельнікаў і натхняла іх на плённую працу. Тры дні юныя лідары праходзілі навучанне на майстар-класах: слухалі лекцыі, чыталі форумы і глядзелі прэзентацыі. Кожны вечар здзіўляў іх усё новымі конкурсамі і выпрабаваннямі.

У гэтым годзе філалагічны факультэт аб’яднаўся з факультэтам філасофіі і сацыяльных навук, а куратарам стала Ульяна Кісляк, студэнтка 3-га курса ФФСН. Толькі дзякуючы згуртаванасці, добразычлівым адносінам і руплівай працы, каманда “Без лёду” атрымала перамогу. Кожны член каманды быў уключаны ў творчы працэс максімальна. Удзельнікі мерапрыемства да гэтага дня падтрымліваюць стасункі, абменьваюцца вопытам і праводзяць шмат часу разам. Шлях да перамогі быў доўгім і цяжкім, аднак не перамога з’яўлялася галоўнай мэтай нашых стараст – яны ехалі набыць вопыт, новыя знаёмствы і атрымаць яркія ўражанні.

Мы ганарымся нашымі “зоркамі”, жадаем ім поспехаў у нялёгкай працы старасты і назапашвання як мага больш прыемных успамінаў, звязаных з універсітэтам. Фотасправаздачы ўрэшце гатовыя, і мы можам убачыць, як гэта было.

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProIdeaa22b3b42

“Візітоўкі першакурснікаў”

Памятаем, некалькі тыдняў таму назад першакурснікі філалагічнага факультэта пабывалі на Мінскім моры, атрымаўшы сапраўдны зарад эмоцый і энергіі на будзённую, плённую работу студэнта: шматлікія лекцыі, практычныя заняткі, семінары, кантрольныя работы і мноства бяссонных студэнцкіх начэй на падрыхтоўку. Каб дапамагчы хлопцам і дзяўчатам крыху пераключыць увагу са штодзённага вучэбнага працэсу, Студэнцкі саюз філалагічнага факультэта на чале з Анастасіяй Елісеевай арганізаваў традыцыйнае ўжо маштабнае мерапрыемства “Візітоўкі першакурснікаў”, скіраванае на творчую самапрэзентацыю і раскрыццё ўсебаковых студэнцкіх талентаў.

3 лістапада 2016 года ў актавай зале нашага факультэта не засталося пустых месцаў, бо кожнаму, як студэнтам, так і выкладчыкам, хацелася ўбачыць, што ж было падрыхтавана стараннымі намаганнямі перашакурснікаў на працягу амаль месяца. Куратары груп, а таксама “цэнзары” мерапрыемства Конеў Ілля, Аўчыннікаў Уладзіслаў і Бабак Раман вельмі перажывалі за каманды, бо ўжо з першых рэпетыцый стала відавочным, што кожная каманда вартая перамогі! Кожная мае сваю адметнасць, як кажуць, сваю разынку.

Вядучыя Ганна Бенько і Іван Жукаў таксама актыўна падтрымлівалі кожную каманду на працягу ўсяго мерапрыемства і дапамагалі вырашаць любыя пытанні выступоўцам. Адну за другой яны аб’яўлялі каманды, якія выходзілі на сцэну і дэманстравалі ўдзячным гледачам свае шматгранныя таленты. Так, напрыклад, першы блок мерапрыемства адкрывала каманда 8-й англійскай групы (куратары Гуль Таццяна, Чамяроўская Кацярына), якая распавядала пра няпросты лёс звычайнай прыбіральшчыцы. За вобраз цёткі Валі Краўцэвіч Юлія атрымала прыз у намінацыі “лепшая жаночая роля”.

Наступнымі выступалі гарачыя хлопцы і дзяўчаты з 19-й усходняй групы (куратары Кавалёва Кацярына, Ціханенка Валерыя). Выступленне ўразіла вялікай колькасцю танцавальных пастаноў. Гісторыя аб сямі тыповых аднагрупніках, якую расказала гэта каманда, была блізкая кожнаму прысутнаму ў зале. За цудоўную пастаноўку каманда атрымала прыз глядацкіх сімпатый.

Куратары 10-й нямецкай групы Жылко Улада і Істраніна Юлія прадставілі гледачам відэа, якое вучыць кожнага студэнта, асабліва першакурсніка, як неабходна правільна вырашаць розныя складаныя сітуацыі, звязаныя з вучэбным працэсам.

Гісторыя пра Чарлі Чапліна завяршала першы блок мерапрыемста (12-я італьянская група, куратар – Мурашка Аляксей).  Асабліва хочацца адзначыць, што ў выступленні гэтай групы прыняў удзел дацэнт нашага факультэта Навумовіч Уладзімір Аляксандравіч, які цудоўна прадэкламаваў верш Барыса Пастэрнака “Свеча горела”.

Другі блок адкрыла 5-я руская група (куратары Шляхціна Марыя, Ярашчук Яўгенія) і распавяла нам рэальную гісторыю пра  падрыхтоўку да візітовак – гісторыю, якая адбываецца на філфаку штогод, вылучала ў пастаноўцы момант, калі трэба несці гатовы сцэнарый цэнзарам. Каманда ўразіла тым, як шчыра можна смяяцца над сваімі ўласнымі памылкамі, і тым самым унесла ў свой нумар павучальны элемент.

Вельмі нестандартна падышла да паказу рэальнай сітуацыі 13-я славянская група (куратары Краўчанка Валерыя, Сцяпанава Лізавета, Бардзенюк Лізавета). Нежывыя рэчы (студэнцкі білет, помнік Францыску Скарыну, аўтамат для пячаткі дакументаў) раптам ажылі! Першакурснікі паказалі жыццё неадушаўлёных прадметаў на філфаку цікава і з гумарам.

9-я англійская група (куратары Сныткіна Юлія, Францішава Яўгенія), якая завяршала другі блок, прэзентавала на сцэне гісторыю студэнта з вёскі, яго цяжкасці і выпрабаванні. А таксама група расказала кранальную гісторыю пра сувязь пакаленняў на філфаку.

Трэці блок распачала 14-я славянская група: разам са сваімі куратарамі Дуднік Марыяй і Катушкінай Анастасіяй яны вырашылі дагадзіць адразу тром цэнзарам, сумясціўшы ў сваім выступленні новае, камічнае і кранальнае. Навамодны філфакаўскі варыянт усім вядомай «Applepen» “разарваў” залу гучным смехам. Прыз за лепшую мужчынскую ролю атрымаў Віктар Есін.

11-я французская група (куратары Галоўчык Вікторыя, Кавалеўская Марына) змагла пераканаць студэнтаў з мінулага, што адсутнасць перамен на філфаку мае свае плюсы. Агітацыя прайшла пад лозунгам: «Не трэба прыгожа апранацца, калі не здымаеш паліто».

Жмайлік Марыя і Карцава Ганна, куратары першай беларускай групы, вырашылі пераўвасобіць сарамлівых дзяўчат у вядомых пісьменнікаў і паэтаў і ўнеслі ў іх вобразы штосьці сучаснае. Так, напрыклад, Максім Багдановіч, Максім Горкі, Уільям Шэкспір, Іаган Гётэ з’явіліся дзяўчыне-абітурыентцы ў сне, чыталі рэп пра філфак як аб месцы для творчых людзей.

Хутка скончыліся нумары першакурснікаў, адзнакі былі выстаўлены, і журы неабходна было падлічыць балы, каб аб’явіць пераможцаў. Пакуль журы вызначала лепшых з лепшых, куратарская служба ўзнагародзіла дыпломамі пераможцаў у конкурсе відэа. Перамогу тут атрымалі дзяўчаты 1 беларускай групы з відэа пад назвай “Судный день”. Таксама была ўзнагароджаная 8-я англійская група, якая перамагла ў конкурсе на лепшы фотаздымак сваёй каманды.

За гэты час паспелі прыйсці да высноў члены журы. Усе з нецярплівасцю чакалі вынікаў! Па падліках журы, якое ўзначальваў дэкан І.С. Роўда, бясспрэчную перамогу атрымала 14-я славянская група, якая набрала максімальны бал – 58. За імі па колькасці балаў –  12-я італьянская група – 49 балаў і 8-я англійская  – 48 балаў. Святочную атмасферу ў зале дапамаглі стварыць нашы замежныя студэнткі, якія праспявалі песню на рускай мове.

Было бачна, што першакурснікі атрымалі захапленне ад сваіх выступленняў, настрой іх быў бадзёрым і вясёлым. Кожны год моладзь дэманструе, што філалагічны факультэт – надзвычай творчы і тут няма калі сумаваць.

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProIddce420039c

Дзень маці

Дзень маці не абышоў бокам і філалагічны факультэт. 14 кастрычніка  нашай студэнцкай прэс-службай была арганізавана акцыя “Да дня маці”, якая палягала ў вельмі простым дзеянні: “Напішы, што для цябе мама, – і атрымай цукерку”. Кожны ахвотны студэнт (і не толькі студэнт) змог у гэты дзень падзяліцца думкамі аб тым, што для яго значыць гэта сакральнае слова – “мама”, і, акрамя таго, атрымаць смачнае ўзнагароджанне.

Пасля гадзіны правядзення акцыі практычна ўвесь ватман быў заняты разнастайнымі запісамі на розных мовах, таму прыйші на дапамогу чыстыя аркушы А4. Падзяліліся сваім меркаваннем таксама выкладчыкі,  і нават намеснік дэкана па навуковай рабоце Павел Іванавіч Навойчык.

Канешне, вы спытаеце: “А што ж усё-такі атрымалася?” Апроч самых пашыраных запісаў кшталту “Мама – гэта ўсё”, “Мама – гэта самы родны чалавек”, “Мама – гэта любоў, клопат і пяшчота” і “Мама – гэта сонца”, у часткі галодных студэнтаў мама асацыюецца з блінчыкамі і баршчом. Хтосьці лічыць, што мама – гэта безліч сумак у паездку, іншы пацяшаецца з філалагічных высілкаў знайсці семантыку гэтага слова і проста канстатуе: “Мама – жонка таты”. Знайшліся і самыя “мінімалісцкія” тлумачэнні: “Мама – гэта мама”.

Кірыліцу, звыклую для нашага вока, разбавілі віншаванні на англійскай, нямецкай, туркменскай і кітайскай мовах. На жаль, запісы па-кітайску застануцца зразумелымі толькі кітайскім студэнтам і студэнтам усходняй філалогіі, але ў асноўным іншамоўныя віншаванні распавядалі нам пра мацярынскую любоў і любоў да сваіх матуль. Бадай, менавіта гэтыя пачуцці  і аб’ядноўваюць усё напісанае ў той дзень.

Безумоўна, цудоўна павіншаваць маму ў Дзень маці, але яшчэ лепей – казаць ёй пра сваю любоў без нагоды, як гэта робіць яна з самага нашага нараджэння і па сённяшні дзень. Таму часцей выказвайце словы любові, пашаны і ўдзячнасці сваім матулям проста за тое, што яны ёсць!

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProId33313816e3

Фестываль у Брадзанах “Вясёлае імя: Пушкін”

 

Выкладчыкі і студэнты БДУ ўзялі актыўны ўдзел у мерапрыемствах фестывалю з элементамі навуковай школы “Вясёлае імя: Пушкін”, які адбыўся 28-29 кастрычніка 2016 г. у Славакіі, ва Ўніверсітэце свв. Кірылы і Мефодзія г. Трнава і ў Музее А. С. Пушкіна ў Брадзанах. Арганізатарам фестывалю выступіў Уральскі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт (Екацярынбург), праект рэалізаваны пры падтрымцы ФЦП Міністэрства адукацыі і навукі па кірунку “Правядзенне кангрэсна-выставачных мерапрыемстваў, прэзентацыйнай дзейнасці, накіраванай на распаўсюджванне рускай мовы, адукацыі, навукі, гісторыі і культуры Расіі”.

Праграма фэстывалю складалася з навуковых дакладаў пра розныя аспекты пушкінскай спадчыны, прачытаныя даследнікамі з Балгарыі, Славакіі, Чэхіі, Украіны, Беларусі, Расіі. На Круглым стале, прысвечаным праблемам сучасных літаратурных музеяў, падзяліліся досведам сваёй працы калегі са Славакіі, Беларусі, Расіі. З цікавасцю былі ўспрыняты майстар-класы, якія прадэманстравалі форму відэа-праектаў пры вывучэнні творчасці Пушкіна ў школе. У рамках фэстывалю былі падведзены вынікі конкурсаў школьных эсэ пра Пушкіна, буктрэйлераў па яго творах, вынікі фотаконкурсу і конкурсу арт-праектаў. Завяршыўся фэст паэтычнымі чытаннямі, на якіх творы паэта прагучалі не толькі па-руску, але і ў перакладах на іншыя славянскія мовы.

Па-сапраўднаму пушкінская залатая восень спадарожнічала экскурсіям, з якіх адменнае ўражанне пакінула наведванне маўзалея сям’і Фрызенгофаў, дзе спачывае пыл Аляксандры Ганчаровай-Фрызенгоф, старэйшай сястры Наталлі Мікалаеўны, якая прыязджала калісьці ў Брадзаны разам з дзецьмі.

Фэстываль «Вясёлае імя: Пушкін» паказаў цікавасць да рускай культуры за мяжой. Навуковыя, педагагічныя і сяброўскія кантакты будуць працягнуты ў серыі супольных публікацый і будучых імпрэз, прысвечаных папулярызацыі рускай літаратуры ў Славакіі і іншых краінах.

Водгукі, матэрыялы конкурсаў буктрэйлераў, запісы інтервью на сайце УрДПУ http://uspu.ru/2012-08-09-05-38-24/nauchnoissledovatelskaja-dejatelnost/item/3297-pushkin.html

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProIddb139da705