Тэматычныя заняткі "Дзяржаўныя сімвалы Рэспублікі Беларусь»

13 мая Беларусь адзначала Дзень Дзяржаўнага герба і Дзяржаўнага сцяга. Гэтай падзеі былі прысвечаны тэматычныя заняткі "Дзяржаўныя сімвалы Рэспублікі Беларусь», якія правяла для студэнтаў 1 курса аддзялення "Славянскай філалогіі» прафесар кафедры тэорыі літаратуры Ірына Валер'еўна Казакова ў межах вывучэння дысцыпліны «Гісторыя культуры Беларусі».

75-я навуковая канферэнцыя студэнтаў і аспірантаў БДУ

Пасяджэнні секцый 75-й навуковай канферэнцыі студэнтаў і аспірантаў БДУ на філалагічным факультэце адбудуцца 25 красавіка 2018 г.

Да 20 красавіка ўдзельнікі канферэнцыі павінны зарэгістравацца на сайце НДРС (раздзел «Канферэнцыя БДУ»).

Пры рэгістрацыі неабходна указаць нумар (код) секцыі:

Кафедра

Секция

Код

Кафедра англійскага мовазнаўства

Английская филология и методика преподавания иностранных языков

03

Кафедра гісторыі беларускай літаратуры

Беларуская літаратура і культура ў кантэксце сусветнай

04

Кафедра гісторыі беларускай літаратуры

Літаратура Беларусі ХVІII – ХІХ стст.: жанры, літаратурныя напрамкі, стылі

13

Кафедра гісторыі беларускай літаратуры

Старажытная беларуская літаратура: паэтыка, традыцыі і ўплывы

22

Кафедра гісторыі беларускай мовы

Гісторыя беларускай мовы

05

Кафедра замежнай літаратуры

Английская литература

02

Кафедра замежнай літаратуры

Зарубежная литература

07

Кафедра замежнай літаратуры

Романо-германские литературы

06

Кафедра кітайскай філалогіі

Китайская филология

10

Кафедра класічнай філалогіі

Классическая филология

11

Кафедра нямецкага мовазнаўства

Актуальные проблемы немецкого языкознания

01

Кафедра педагогікі

Педагогика

15

Кафедра прыкладной лінгвістыкі

Компьютерная лингвистика

12

Кафедра прыкладной лінгвістыкі

Русский язык как иностранный

18

Кафедра раманскага мовазнаўства

Итальянский язык: современные проблемы итальянской лингвистики

08

Кафедра раманскага мовазнаўства

Итальянский язык: диалектология, методика преподавания и проблемы перевода

09

Кафедра раманскага мовазнаўства

Французский язык: система и функционирование

27

Кафедра рускай літаратуры

Русская литература

17

Кафедра рускай мовы

Современный русский язык

21

Кафедра рыторыкі і методыкі выкладання мовы і літаратуры

Методика преподавания русского языка и литературы

14

Кафедра рыторыкі і методыкі выкладання мовы і літаратуры

Риторика и методика преподавания русского языка

16

Кафедра рыторыкі і методыкі выкладання мовы і літаратуры

Рыторыка і методыка выкладання мовы і літаратуры

19

Кафедра славянскіх літаратур

Славянскія літаратуры

20

Кафедра сучаснай беларускай мовы

Сучасная беларуская мова

23

Кафедра тэарэтычнага і славянскага мовазнаўства

Теоретическое и славянское языкознание

24

Кафедра тэорыі літаратуры

Тэорыя літаратуры

25

Кафедра тэорыі літаратуры

Фалькларыстыка

26

Навучальны фільм на англійскай мове «Myths around us» («Міфы вакол нас»)

Студэнты першага і пятага курсаў спецыяльнасці «Класічная філалогія» філалагічнага факультэта БДУ выпусцілі навучальны фільм на англійскай мове «Myths around us» («Міфы вакол нас»). Кіраўніком праекта выступіла старшы выкладчык кафедры класічнай філалогіі Юлія Сядзініна-Баркоўская. Фільм у ігравой форме дэманструе, якія памылкі робяцца пры выбары для фірмаў і гандлёвых марак назваў, заснаваных на класічных міфах. Студэнты пераканаўча даказваюць, што сучасныя метады прасоўвання тавараў і паслуг павінны засноўвацца на глыбокім разуменні міфалогіі Старажытнай Грэцыі і Рыма як адной з асноў еўрапейскай культуры, інакш гэта можа прывесці да кур’ёзных памылак.

Студэнты спецыяльнасці «Класічная філалогія» ўжо не першы год бяруць удзел у буйным міжнародным навуковым праекце «Our Mythical Childhood… The Reception of Classical Antiquity in Children’s and Young Adults’ Culture in Response to Regional and Global Challenges» (краіны-ўдзельнікі: Польшча, Аўстралія, Вялікабрытанія, Камерун, Ізраіль). З 14 па 20 мая 2018 г. на базе Варшаўскага ўніверсітэта ў рамках гэтага праекта адбыўся Our Mythical Workshops II, на пасяджэнні якога 15 мая быў прадстаўлены фільм беларускіх студэнтаў. Стваральнікі фільма змаглі паўдзельнічаць у яго прэзентацыі дыстанцыйна. З гэтай мэтай на філалагічным факультэце БДУ адбыўся тэлемост з выкарыстаннем сучасных інтэрнэт-тэхналогій.

У праекце «Our Mythical Childhood…» студэнты паспрабавалі выкарыстаць творчыя навыкі, якія могуць спатрэбіцца ў іх прафесійнай дзейнасці. Вось як яны самі ацэньваюць свой удзел у працы над фільмам:

Кацярына Пашукевіч (1 курс): «Да гэтага я ніколі не брала ўдзел у такіх сур’ёзных праектах. Але тэма апынулася мне блізкая і цікавая, і я адважылася на нязвыклы для мяне крок. Праца сцэнарыста апынулася далёка не такой простай, як я думала спачатку. Складанасці былі, куды ж без іх, але імкненне зрабіць усё як трэба перамагала ўсе праблемы. Мне хацелася зрабіць дыялогі жывымі, нязмушанымі, пазбегнуць шаблонных фраз. Спадзяюся, у мяне гэта атрымалася, і ўсе, хто гэты міні-фільм убачаць, шчыра пасмяюцца, але і многаму навучацца».

Наталля Васіленка (1 курс): «Лепшай магчымасці папрактыкавацца ў англійскай мове і ўявіць нельга! Праект „Myths around us“ для мяне – гэта велізарны досвед, які, як мне здаецца, прынясе свой плён».

Валерыя Скарабагатая (1 курс): «Праца праходзіла ў вясёлай і нязмушанай атмасферы. У нас застанецца шмат добрых успамінаў пра гэты праект».

Аляксандра Сіняк (1 курс): «Гэта выдатны праект! Мы былі вельмі рады ў ім паўдзельнічаць, гэта добры досвед і добрая падрыхтоўка для далейшай працы. Праект яшчэ больш згуртаваў нашу групу, дапамог нам наладзіць больш цесныя адносіны і лепш пазнаёміцца адзін з адным. Я рада, што ў нашым універсітэце ёсць магчымасць удзелу ў такіх выдатных міжнародных праектах!».

Юлія Парфёнава (1 курс): «Падчас нашай працы я змагла даведацца даволі шмат новага, цікавага і карыснага. Акрамя таго, атрымалася праявіць сябе ў акцёрскім майстэрстве і пераадолець боязь выступаць перад аўдыторыяй, што вельмі важна для мяне».

Арына Лаўрыновіч (1 курс): «Пры здымцы фільма мы выкарыстоўвалі некалькі моў: англійскую, старажытнагрэчаскую, лацінскую, што было вельмі карысным для нашай практыкі, а таксама дазволіла зрабіць наш фільм цікавейшым. Было вельмі прыемна ствараць штосьці разам, падтрымліваць адзін аднаго, калі было цяжка».

Крысціна Сянько (1 курс): «Для мяне, як для студэнткі 1 курса, гэты праект дазволіў шырэй зірнуць на маю спецыяльнасць. Нашы пяцікурснікі і наш куратар заўсёды падтрымлівалі, дапамагалі і паказвалі годны прыклад, дзякуючы іх дапамозе, я так думаю, у нас усё атрымалася».

Крысціна Лашкоўская (1 курс): «Было прыемна, але і вельмі хвалююча назіраць па відэасувязі, як сур’ёзныя навукоўцы з розных краін уважліва глядзяць наш фільм, як апладзіруюць нам. Гэта значыць, што мы малайцы і ім спадабалася!».

Кацярына Касьян (5 курс): «Вельмі рада, што ў нас з Юліяй Анатольеўнай адразу атрымалася залучыць першакурснікаў у такі творчы працэс. Я думаю, праца над фільмам стане для іх адным з самых яркіх успамінаў. Спадзяюся, што гэты праект можа зрабіцца пачаткам шматлікіх цікавых работ».

Удзельнікі Our Mythical Workshops II работу мінскіх студэнтаў палічылі цікавай і незвычайнай.

Соня Невін (Sonya Nevin), факультэт гуманітарных навук, Універсітэт Рохэмптан, Вялікабрытанія: «Было цікава паглядзець фільм, зняты беларускімі студэнтамі. Думаю, што людзям, якія даюць назвы розным кампаніям, было б няблага вывучыць міфы, звязаныя з тым ці іншым персанажам. Мне гэты фільм паказаўся вельмі пацешным, я смяялася, таму што такія сітуацыі сапраўды здараюцца».

Стыў Саймонс (Steve Simons), факультэт гуманітарных навук, Універсітэт Рохэмптан, Вялікабрытанія: «Было цікава, калі на экране з’явіліся беларускія студэнты і сказалі: „Прывітанне, Варшава!“. Гэта было падобна да Еўрабачання. Фільм атрымаўся вельмі займальны, мне спадабалася».

Прафесар Маркус Янка (Marcus Janka), Інстытут класічнай філалогіі, Мюнхенскі ўніверсітэт, Германія: «Мне вельмі спадабалася гэта відэа. Было вельмі прыемна пачуць, як студэнты цытавалі лацінскія і грэчаскія тэксты, мне спадабалася іх чытанне, было добрае вымаўленне. Фільм быў вясёлы, было цікава паглядзець яго».

На Our Mythical Workshops II фільм дэманстраваўся з субтытрамі на англійскай, лацінскай і старажытнагрэчаскай мовах. Спецыяльна для беларускіх гледачоў была падрыхтавана версія фільма з субтытрамі на рускай мове і літаратурнымі перакладамі цытат антычных аўтараў.

Вынікі 75-й навуковай канферэнцыі студэнтаў і аспірантаў БДУ

25 красавіка 2018 года на філалагічным факультэце адбылася 75-я навуковая канферэнцыя студэнтаў і аспірантаў БДУ. У пасяджэннях 26 секцый прынялі ўдзел 291 чалавек (у тым ліку 11 аспірантаў і 31 магістрант), якія прадставілі 287 дакладаў па актуальных праблемах сучаснага мовазнаўства, літаратуразнаўства, методыкі выкладання, міфалогіі, культуралогіі, фальклору. У канферэнцыі былі задзейнічаны студэнты ўсіх курсаў дзённай і завочнай формы навучання, а таксама замежныя навучэнцы.

Па выніках канферэнцыі 19 чалавек былі рэкамендаваны да ўдзелу ў Рэспубліканскім конкурсе навуковых работ студэнтаў, 7 чалавек – да ўдзелу ў конкурсе на лепшыя навуковыя работы студэнтаў БДУ, больш за 40 чалавек узнагароджаны граматамі. За актыўны ўдзел у канферэнцыі 83 дакладчыкі былі заахвочаны прэміямі.

Матэрыялы 92 дакладчыкаў, што маюць вялікую навуковую і практычную значнасць, а таксама ўплываюць на эфектыўнасць іх удзелу ў Рэспубліканскім конкурсе навуковых работ студэнтаў, рэкамендаваны да публікацыі ў «Зборніку работ 75-й навуковай канферэнцыі студэнтаў і аспірантаў Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта» і зборніку філалагічнага факультэта «Мова і літаратура».

Падвядзенне вынікаў даследчых і творчых студэнцкіх праектаў

У БДУ пачалося падвядзенне першых вынікаў рэалізацыі праекта па тэме года. (Год малой радзімы).

21 мая на філалагічным факультэце БДУ адбылося падвядзенне вынікаў даследчых і творчых студэнцкіх праектаў: ​​даследчы праект “Лацінамоўныя надпісы ў храмавай культуры Беларусі” (кіраўнік праекта – загадчык кафедры класічнай філалогіі, кандыдат філалагічных навук, дацэнт Вольга Генрыхаўна Пракапчук) і творчы праект “Легенды i паданнi маёй малой радзiмы” (кіраўнік праекта – прафесар кафедры тэорыі літаратуры, доктар філалагічных навук Ірына Валер’еўна Казакова).

Вынікі праектаў ацэньвала кампетэнтнае журы, у склад якога ўвайшлі: намеснік старшыні пярвічнай арганізацыі БДУ РГА “Белая Русь”, прафесар кафедры тэорыі літаратуры Ірына Валер’еўна Казакова, загадчык кафедры класічнай філалогіі, кандыдат філалагічных навук, дацэнт Вольга Генрыхаўна Пракапчук, кандыдат філалагічных навук, дацэнт кафедры сучаснай беларускай мовы Анжаліка Леанідаўна Садоўская, старшы выкладчык кафедры класічнай філалогіі Юлія Анатольеўна Сядзініна-Баркоўская, супрацоўнік кабінета-музея беларускай культуры Марына Уладзіміраўна Дубень.

Праект “Лацінамоўныя надпісы ў храмавай культуры Беларусі” выконваўся студэнтамі аддзялення класічнай філалогіі. Студэнты прадставілі ў форме прэзентацый калекцыі лацінамоўных надпісаў (з перакладам і навуковым апісаннем), сабраныя ў каталіцкіх храмах іх родных рэгіёнаў.

Дыпломы 1-й ступені атрымалі студэнткі 1-га курса аддзялення класічнай філалогіі Скарабагатая В.У. і Лаўрыновіч А.Ю (храмы г. Мінска); дыпломы 2-й ступені –  студэнткі 1-га курса аддзялення класічнай філалогіі Касцюкова К.Р. (храмы г. Пінска) і Парфёнава Ю.Д. (храмы г. Віцебска); дыпломы 3-й ступені – студэнткі 1-га курса аддзялення класічнай філалогіі Васіленка Н.Д., Куранкова А.С. (храмы г. Брэста і г. Пінска). Пераможцы праекта атрымалі ў падарунак «Слоўнік грэчаскіх дэрыватаў ў мовах ўсходніх і паўднёвых славян» і зборнікі навуковых артыкулаў выкладчыкаў кафедры класічнай філалогіі. Гэтыя кнігі стануць студэнтам добрымі дарадцамі на ўвесь час іх навучання на філалагічным факультэце.

Праект “Легенды i паданнi маёй малой радзiмы” выконваўся студэнтамі першага курса аддзялення беларускай філалогіі. Студэнты збіралі легенды і паданні, звязаныя з іх роднымі рэгіёнамі, запісвалі ўспаміны і тэксты легенд ад карэнных жыхароў, працавалі з мясцовымі краязнаўцамі і настаўнікамі, выкарыстоўвалі апавяданні сваіх бацькоў, бабуляў і дзядуляў, вывучалі працы беларускіх вучоных-фалькларыстаў, гісторыкаў, этнографаў. Вынікі праекта былі прадстаўлены ў выглядзе дакладаў, прэзентацый, відэаматэрыялаў. Усяго ў праекце прынялі ўдзел 18 чалавек. Першае месца падзялілі Грамыка А.А. (Верцялішкі) і Бурвіна М.Ю. (Івацэвічы), другое – Кушаль К.Д. (Лідчына) і Арлова К.В. (Клецк), трэцяе – Дышлевіч А.С. (Барысаўшчына) і Шаблаўскайце Я.А. (Гервяты). Усе ўдзельнікі праекта былі ўзнагароджаны дыпломамі, кнігамі, зборнікамі навуковых артыкулаў выкладчыкаў кафедры тэорыі літаратуры і кафедры гісторыі беларускай літаратуры. Гэтыя кнігі будуць, безумоўна, карысныя студэнтам пры напісанні курсавых і дыпломных работ, пры падрыхтоўцы да экзаменаў.

Конкурс "Залатое пяро Беларусі - 2018"

Маскоўская раённая арганізацыя г. Мінска РГА "Белая Русь" інфармуе, што Рэспубліканскай Радай РГА "Белая Русь" аб'яўлены конкурс работ маладых журналістаў і творчай моладзі  "Залатое пяро Беларусі - 2018". Да удзелу ў конкурсе запрашаюцца студэнты філалагічнага факультэта БДУ ў наступных намінацыях:
1. "Медыя III тысячагоддзя" - конкурс эсэ, якія адлюстроўваюць погляд аўтара на сучасныя медыа і ролю моладзі ў жыцці грамадства.
2. "Разам весела крочыць" - конкурс мастацкіх фотаздымкаў пра сямейны адпачынак і турызм у Беларусі.
3. "Майстар сваёй справы" - конкурс відэапраектаў пра людзей, якія знайшлі сваё прызванне ў прафесіі.
Конкурс праводзіцца па  трох этапах, першы з якіх - раённы, праводзіцца 02 красавіка 2018 г. Заяўкі накіроўваць  на наступныя адрасы: Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду., Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду..

Больш падрадрабязная інфармацыя тут.

Навуковая стажыроўка студэнтаў спецыяльнасці «Класічная філалогія» ў Варшаўскім універсітэце

Трэці год запар студэнты-класікі з філалагічнага факультэта БДУ праводзяць май на акадэмічных «вакацыях» у Варшаве. Гэтыя навуковыя стажыроўкі – плён ужо сталага супрацоўніцтва кафедры класічнай філалогіі БДУ з факультэтам «Artes liberalеs» («Вольныя мастацтвы») Варшаўскага ўніверсітэта і міжнародным праектам «Our Mythical Childhood… The Reception of Classical Antiquity in Children’s and Young Adults’ Culture in Response to Regional and Global Challenges» («Наша міфічнае дзяцінства… Рэцэпцыя антычнасці ў дзіцячай і моладзевай культуры як адказ на рэгіянальныя і глабальныя праблемы»). Як і раней, вынікам такой паездкі стаў не толькі адукацыйны досвед. Студэнты прывезлі ў Беларусь і больш свежы погляд на звыклыя заняткі, і заразлівы энтузіязм замежных калег.

Чарговы раз трапіць у Варшаву ў якасці гасцей факультэта «Artes liberalеs» – асалода. Бо гэта магчымасць прымераць на сябе – няхай і на нядоўгі час – іншую сістэму адукацыі. Тыя самыя дысцыпліны, якія штодзённа вывучаюцца ў межах спецыяльнасці «Класічная філалогія», паўстаюць пад іншымі, часам нечаканымі, ракурсамі. Хіба такое не стымулюе паглядзець на свае веды па-за звыклымі рамкамі? Досвед замежнай стажыроўкі, безумоўна, дапамагае рассунуць свае акадэмічныя гарызонты: новымі тэхнікамі, новымі падыходамі ці новым фарматам.

Дзейнасць студэнтаў на стажыроўцы была разнастайнай. Ад лекцыйных і семінарскіх заняткаў на факультэце альбо працы над уласнымі дыпломнымі праектамі ва ўтульнай бібліятэцы ўніверсітэта – да даволі інтэнсіўнага тыдня навукова-практычнай канферэнцыі «The Present Meets the Past» («Сучаснасць сустракаецца з мінулым»). Праект «Наша міфічнае дзяцінства…» сёлета функцыянаваў менавіта ў такім фармаце: больш камерным, але зусім не менш насычаным.

На пасяджэннях канферэнцыі, якія зрэдку дзяліліся на тэматычныя секцыі, студэнты не толькі даведаліся пра ўплыў тэкстаў Светонія на моладзевыя коміксы пра Калігулу ці Нерона, пра культурную матрыцу Камеруна альбо гісторыю неапублікаванага ў камуністычныя часы перакладу «Метамарфоз» Авідзія. Асобныя практычныя заняткі былі прысвечаны старажытнагрэчаскім танцам і стварэнню ўласных чорна- ці чырвонафігурных ваз на папяровым шаблоне. А пасяджэнне на тэму «Mythology and Autism» («Міфалогія і аўтызм») наогул прайшло ў кавярні, якую адкрылі людзі з аўтызмам і з дапамогай якой яны забяспечваюць уласную фінансавую самастойнасць; гутарка там ішла пра тое, як, напрыклад, міфы пра Геракла дапамагаюць падчас псіхатэрапіі працаваць з агрэсіяй хлопцаў-падлеткаў. Студэнтам таксама пашанцавала не толькі прысутнічаць на прэзентацыі новай анімаванай вазы брытанскага праекта «Panoply Vase Animation Project», але і атрымаць інсайд ад кіраўніцтва Нацыянальнага мастацкага музея Варшавы, як будуць выглядаць залы, прысвечаныя Старажытнай Грэцыі і Рыму, якія цяпер рэстаўрыруюцца.

Для студэнцкай секцыі канферэнцыі студэнты-класікі з БДУ, напэўна, самыя малодшыя са сталых удзельнікаў, рыхтавалі персанальныя выступленні, тэмы якіх злучалі антычнасць з сучаснай беларускай моладдзю: «Лацінскія надпісы як элементы антычнай і сучаснай культуры» (А. Ціхановіч і Н. Мужыла), «Ажыўшыя класічныя міфы ў творчасці сучаснага беларускага графіка Рамана Сустава» (А. Лявончык), «Навуковая фантастыка, музыка, антычная астраномія: іх уплыў на беларускую моладзь» (Я. Піпко) і «Антычныя карані сацыяльнага актывізму» (А. Герус). Асабліва прыемнымі былі кампліменты і падбадзёрванні ад ужо сталых і вядомых даследчыкаў, якія звярталіся па-лацінску з падзякай не толькі за прэзентацыю, але і за па-лацінску сказаную прывітальную прамову.

Студэнцкая навуковая стажыроўка такога кшталту – гэта магчымасць не толькі зарадзіцца навуковым запалам ці даведацца, чым жывуць замежныя даследчыкі. Гэта не менш цудоўны шанец праверыць свае веды і нарэшце дазнацца, што іх якасць не змяншаецца і не знікае са зменай адзнакі тваёй геалакацыі.

Семінар дэкана І.С. Роўды “Роля студэнцкага лідара ў жыцці факультэта”

14 сакавіка на філалагічным факультэце БДУ адбыўся семінар дэкана І.С. Роўды “Роля студэнцкага лідара ў жыцці факультэта”. У дыскусіі прынялі ўдзел кіраўнікі студэнцкіх арганізацый: Жук Клім (БРСМ), Краўчанка Валерыя (Студэнцкі саюз), Ніканчук Валерыя (Савет стараст), Берднік Аліна (Прафсаюзнае бюро), Плюшчай Анастасія (ССЯА), Федасенка Ангеліна (Творчы саюз), Таранчанка Аляксандра (Валанцёрская арганізацыя “С.Н.В.”) і Рабко Анастасія (Прэс-служба). Студэнты змаглі падзяліцца сваім разуменнем слова “лідар”, вызначыць асобасныя якасці, уласцівыя добраму кіраўніку, а таксама абмеркаваць праблемы, з якімі лідару даводзіцца сутыкацца. “Быць лідарам – задача не з лёгкіх, – адзначыў Іван Сямёнавіч, – і я вельмі ганаруся, што нашыя актывісты з’яўляюцца сапраўднымі лідарамі, здольнымі павесці за сабой людзей. І той унёсак, які яны робяць у развіццё факультэта, уяўляе сабой вялікую каштоўнасць. Хочацца падзякаваць кожнаму за працу і пажадаць перамог у здзяйсненні новых спраў”.

У заключэнні семінара дэкан акрэсліў шэраг задач, якія стаяць перад маладзёжнымі студэнцкімі арганізацыямі і органамі студэнцкага самакіравання факультэта ў бягучым навучальным годзе.

Віншуем!

Віншуем студэнта 4 курса Аношку Юрыя, які заняў першае месца ў Міжвузаўскай алімпіядзе па дзелавой французскай мове. Кафедра раманскага мовазнаўства выказвае падзяку дацэнту Вользе Уладзіміраўне Лапуновай і старшаму выкладчыку Ніне Аляксандраўне Цыбульскай за актыўны ўдзел у правядзенні алімпіяды.

Праект "Магчымасці з БДУ"

У межах праекта "Магчымасці з БДУ" стажыроўку з лютага па ліпень 2016 года праходзіла ў Францыі (г. Парыж, Інстытут ўсходніх моў і цывілізацый, які ўваходзіць у аб'яднанне ўніверсітэтаў Сарбоны) студэнтка філалагічнага факультэта Ганна Новікава. Пра гэту стажыроўку яна распавяла ў газеце Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта (http://www.gazeta.bsu.by/2018/02/studentam-u-paryzhy-dayucca-znizhki-praktychna-na-usyo-studentka-bdu-pra-stazhyrouku-u-francyi/)

Мерапрыемства, прымеркаванае да Міжнароднага дня дзіцячай кнігі

Кожнаму з нас знаёмы афарызм: "Усе мы родам з дзяцінства". Гэта выслоўе можна працягнуць так: "Усе мы родам з дзіцячай і юнацкай кнігі", бо ўсе мы раслі разам з ёю.

Пра свае самыя любімыя з дзіцячых гадоў, самыя запаветныя старонкі – і пра іх чароўныя "маўленчыя сакрэты", не прытойваючыся, у жывым палілогу распавялі адзін аднаму замежныя студэнты-філолагі, у межах мерапрыемства, прымеркаванага да Міжнароднага дня дзіцячай кнігі і арганізаванага кафедрай рыторыкі і методыкі выкладання мовы і літаратуры. Была прадстаўлена займальная мадэль імітацыйна-ролевай гульні – "Кніжны кірмаш дзіцячых і юнацкіх кніг". Пачэснае месца ў размове было адведзена жанру казкі – таго "золата", якое, як выказаўся імяніннік гэтага тыдня, Ганс Хрысціян Андэрсан, дорыць чытачу бляск цікавасці ў вачах. Пры гэтым любыя з даўніх часоў творы, з прафесійна-філалагічнага і метадычнага пункту гледжання, выступалі для студэнтаў як культурна-гістарычныя аналагі-прататыпы ў няпростым майстэрстве дасягнення выразнасці мовы, стварэння асаблівай маўленчай атмасферы. Работу магчыма працягнуць стварэннем калектыўнага творчага партфоліо замежнай вучэбнай групы па спецыяльнасці "Рамана-германская філалогія".