Тыдзень англійскай мовы

27-31 сакавіка на філалагічным факультэце БДУ кафедра англійскага мовазнаўства праводзіла Тыдзень англійскай мовы, які ўжо стаў традыцыйным. Тыдзень атрымаўся насычаным і выклікаў высокі ўзровень зацікаўленасці ў студэнтаў 1-4 курсаў. У яго былі ўключаны разнастайныя пазнавальныя і ў той жа час забаўляльныя мерапремствы: былі арганізаваны круглыя сталы, прысвечаныя англійскаму этыкету; паэтычнае спаборніцтва, дзе студэнты дэкламавалі вершы; усім жадаючым адчынілі свае дзверы караоке-клуб, дзе студэнты з задавальненнем спявалі англамоўныя песні, і тэатральны салон, у якім студэнты разыгрывалі сцэнкі, спявалі і чыталі рэп і інш..  Напярэдадні Дня смеху студэнты пазнаёміліся з тонкасцямі англійскага гумару і жартавалі на англійскай мове. Быў праведзены вечар прэзентацый па праблемах ХХІ стагоддзя, дзе студэнты разважалі на актуальныя пытанні: экалогія, беднасць, тэрарызм, бацькі і дзеці, праблемы сучаснай моладзі, міграцыя. Таксама на факультэце былі прадстаўлены экспазіцыі постэраў і плакатаў, прысвечаных знакамітым асобам англамоўных краін, цікавым фактам пра гісторыю і грамадства Аб’яднага каралеўства, жартам, прымаўкам і прыказкам англійскай мовы. Актыўны ўдзел у Тыдні прынялі як студэнты-беларусы, так і студэнты замежных краін. 

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProIdccb4ae1fca

НАВУКОВАЯ СТАЖЫРОЎКА СТУДЭНТАЎ КЛАСІЧНАГА АДДЗЯЛЕННЯ НА ФАКУЛЬТЭЦЕ “ARTES LIBERALES” ВАРШАЎСКАГА ЎНІВЕРСІТЭТА

Пяць студэнтаў III курса спецыяльнасці “Класічная філалогія” – Ангеліна Герус, Алена Капліч, Крысціна Качур, Сяргей Лунскі, Анастасія Шылава – з 1-га па 30-е мая 2016 г. прайшлі навуковую стажыроўку ў Варшаўскім універсітэце на факультэце “Artes Liberales”. Значнай часткай стажыроўкі былі семінары, канверсаторыумы і лекцыі разам з польскімі студэнтамі. Нашы студэнты займаліся у прафесара Роберта Сухарскага (курсы “Гісторыя старажытнагрэчаскай мовы”, “Чытанне старажытных аўтараў”), прафесара Адама Зюлкоўскага (“Структура наратыва аналаў: Livius, “Ab urbe condita”), прафесара Маўгажаты Бароўскай (“Антычная культура”), у доктара Ганны Паўлоўскай (“Культура рэвалюцыі і Антычнасць”), прафесара Катажыны Марцінек (“У пошуках міфалагічных істот і монстраў”). Сваімі ўражаннямі дзеліцца Ангеліна Герус:

“Нам пашчасціла цэлы май правесці ў Варшаве. Спачатку мы, калі ўбачылі расклад, а разам з ім – колькасць святаў, хітравата перамігваліся і ўсміхаліся, бо былі ўпэўнены: атрымліваем сапраўдныя вакацыі замест навуковай стажыроўкі. Але адпачыць амаль не было часу. Тым не менш, гэты цудоўны месяц падарыў кожнаму з нас зусім асаблівы вопыт, новыя мэты і цёплыя ўспаміны пра Варшаўскі ўніверсітэт і саму польскую сталіцу.

Наша невялікая група класікаў-стажораў накіравалася за мяжу, каб з яшчэ большай руплівасцю працаваць над уласным праектам, які мы ствараем пад кіраўніцтвам В. Г. Пракапчук на спецсемінары: пераклад з лацінскай мовы на беларускую фрагментаў з трактата Квінтыліяна “Institutio oratoria”. Няцяжка здагадацца, якое пытанне стала па-сапраўднаму нас пераследваць: “З якой жа нагоды ў такім выпадку патрэбна ехаць ў суседнюю Польшу?” А нагода была: цудоўныя бібліятэкі і каштоўныя парады замежных спецыялістаў-класікаў.

На занятках было вельмі цікава, і апроч новых ведаў мы атрымлівалі і мора задавальнення. Магчыма, таму, што там заўсёды было месца для эксперыментаў: разам з тэкстамі Лукіяна і Еўрыпіда мы па-старажытнагрэчаску чыталі Гары Потэра, альбо (з іншым выкладчыкам) абмяркоўвалі сувязь якой-небудзь міфалагічнай пачвары з пэўным мультфільмам ці дзіцячай казкай, альбо спрабавалі замяніць адно слова на іншае ў тэксце Лівія і растлумачыць, чаму аўтар піша менавіта так. А магчыма, таму, што нам заўсёды даводзілася нешта параўноўваць, шукаць, абгрунтоўваць – а гэта падобна на сапраўднае “паляванне” на адказ. Стажыроўка ў іншай краіне дазваляе крыху інакш паглядзець і на свае веды і здольнасці, і на дысцыпліны, якія вывучаеш. І ізноў у іх закахацца.

Гэта быў шэраг вельмі прыемных знаёмстваў: з Варшавай, яе ўніверсітэцкім жыццём, з факультэтам “Artes Liberales”, разам з яго выкладчыкамі і студэнтамі, з буйнымі міжнароднымі канферэнцыямі “Chasing Mythical Beasts… The Reception of Creatures from Graeco-Roman Mythology in Children’s & Young Adults’ Culture as a Transformation Marker” і “Heredes et scruta tores: attitudes towards Antiquity in the Renaissance and in the Early Modern Period”, польскай кухняй, музеямі, узбярэжжам Віслы і ўтульнымі вуліцамі. Прыемныя знаёмствы, якія за трыццаць дзён зрабілі нас крыху больш прафесіянальнымі, крыху больш упэўненымі, адкрытымі і мэтанакіраванымі”. 

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProIdb6d9dd8775

Педагагічная практыка студэнтаў 5 курса

16 лютага 2017 года на Савеце філалагічнага факультэта ў ліку іншых пытанняў разглядаецца пытанне аб педагагічнай практыцы студэнтаў 5 курса (справаздачы агульных факультэцкіх кіраўнікоў). У гэтай сувязі яшчэ раз адзначым асобныя цікавыя бакі атрыманага практычнага вопыту. Характарыстыкі практыкантаў, падрыхтаваныя ва ўстановах адукацыі по выніках педагагічнай дзейнасці, сведчаць аб належным узроўні ведаў і практычных уменняў студэнтаў. Базавыя ўстановы адукацыі адпавядаюць мэтам і задачам педагагічнай практыкі студэнтаў (спецыяльнасцяў "Беларуская філалогія", "Руская філалогія", "Славянская філалогія").

Так, у водгуках ад адміністрацый ўстаноў будучага працаўладкавання зафіксавана, што студэнты падчас педагагічнай дзейнасці паказалі сябе добрасумленнымі, дысцыплінаванымі, з высокім узроўнем падрыхтаванасці, выкарыстоўвалі мэтазгодныя і перспектыўныя метады і прыёмы, новыя адукацыйныя тэхналогіі. Практыканты праявілі актыўнасць, адказнасць, любоў да дзяцей. За перыяд практыкі былі набытыя і ўдасканаленыя разнастайныя ўменні і навыкі практычнай дзейнасці, што заслугоўвае належнай высокай ацэнкі.

Вучэбныя заняткі і пазакласныя мерапрыемствы дазвалялі абудзіць, падтрымаць і абвастрыць у навучэнцаў цікавасць да мовы і літаратуры, узмацніць валоданне ўменнямі калектыўнай і індывідуальнай працы, матывацыю да атрымання новых ведаў па прадметах.

Асобныя кадры з фотагалерэі практыкі змясцілі тлумачэнні, перакананні і экспрэсію, адлюстраванне творчых, артыстычных здольнасцяў студэнтаў і канцэптуальнай задумы заняткаў, шчыльную апору на вучэбную кнігу і мультымедыя, касцюмаваныя ролевыя гульні і інсцэніроўкі народнага тэатру, выяўленчае мастацтва вучняў і практыкантаў, крылатыя ўзмахі ўказкі і шматзначнасць позірку, іскрысты гумар і пранікнёную сур'ёзнасць…

На выніковых сходах захапляльна і бліскуча абаранялі свае справаздачы-праекты амаль усе студэнты. Многія студэнты ў справаздачах рабілі сугучныя вывады: "Падчас праходжання практыкі ў якасці настаўніка-практыканта мовы і літаратуры я працавала са шчырым захапленнем і цікавасцю, але адчула складанасць і адказнасць гэтай працы".

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProId46fa1f63dc

Фестываль у Брадзанах “Вясёлае імя: Пушкін”

 

Выкладчыкі і студэнты БДУ ўзялі актыўны ўдзел у мерапрыемствах фестывалю з элементамі навуковай школы “Вясёлае імя: Пушкін”, які адбыўся 28-29 кастрычніка 2016 г. у Славакіі, ва Ўніверсітэце свв. Кірылы і Мефодзія г. Трнава і ў Музее А. С. Пушкіна ў Брадзанах. Арганізатарам фестывалю выступіў Уральскі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт (Екацярынбург), праект рэалізаваны пры падтрымцы ФЦП Міністэрства адукацыі і навукі па кірунку “Правядзенне кангрэсна-выставачных мерапрыемстваў, прэзентацыйнай дзейнасці, накіраванай на распаўсюджванне рускай мовы, адукацыі, навукі, гісторыі і культуры Расіі”.

Праграма фэстывалю складалася з навуковых дакладаў пра розныя аспекты пушкінскай спадчыны, прачытаныя даследнікамі з Балгарыі, Славакіі, Чэхіі, Украіны, Беларусі, Расіі. На Круглым стале, прысвечаным праблемам сучасных літаратурных музеяў, падзяліліся досведам сваёй працы калегі са Славакіі, Беларусі, Расіі. З цікавасцю былі ўспрыняты майстар-класы, якія прадэманстравалі форму відэа-праектаў пры вывучэнні творчасці Пушкіна ў школе. У рамках фэстывалю былі падведзены вынікі конкурсаў школьных эсэ пра Пушкіна, буктрэйлераў па яго творах, вынікі фотаконкурсу і конкурсу арт-праектаў. Завяршыўся фэст паэтычнымі чытаннямі, на якіх творы паэта прагучалі не толькі па-руску, але і ў перакладах на іншыя славянскія мовы.

Па-сапраўднаму пушкінская залатая восень спадарожнічала экскурсіям, з якіх адменнае ўражанне пакінула наведванне маўзалея сям’і Фрызенгофаў, дзе спачывае пыл Аляксандры Ганчаровай-Фрызенгоф, старэйшай сястры Наталлі Мікалаеўны, якая прыязджала калісьці ў Брадзаны разам з дзецьмі.

Фэстываль «Вясёлае імя: Пушкін» паказаў цікавасць да рускай культуры за мяжой. Навуковыя, педагагічныя і сяброўскія кантакты будуць працягнуты ў серыі супольных публікацый і будучых імпрэз, прысвечаных папулярызацыі рускай літаратуры ў Славакіі і іншых краінах.

Водгукі, матэрыялы конкурсаў буктрэйлераў, запісы інтервью на сайце УрДПУ http://uspu.ru/2012-08-09-05-38-24/nauchnoissledovatelskaja-dejatelnost/item/3297-pushkin.html

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProIddb139da705

 

Літаратурная гасцёўня «Кожны чалавек носіць сваё неба з сабой», прысвечаная 86-годдзю з дня нараджэння Уладзіміра Караткевіча

У ДУА «Сярэдняя школа № 185 г. Мінска» студэнткамі 5 курса спецыяльнасці “Беларуская филалогія” В. І. Бароўскай  і А. В. Варывончык  напрыканцы лістапада праводзілася мерапрыемства ў форме літаратурнай гасцёўні пад назвай «Кожны чалавек носіць сваё неба з сабой», прысвечанае 86-годдзю з дня нараджэння Уладзіміра Караткевіча – беларускага паэта, празаіка, драматурга, кінасцэнарыста, публіцыста і перакладчыка, сапраўднага сына сваёй Бацькаўшчыны. Мерапрыемства ладзілася з вучнямі 8-х класаў, якія самі прымалі ў ім актыўны ўдзел – дэкламавалі вершы Уладзіміра Сямёнавіча: Камушэнка Аляксандра і Дрозд Яўгенія выразна расказалі верш «Лісце», Бурая Ксенія – верш «Мокрыя травы», а Гаранкоў Данііл і Янцэвіч Кацярына зачыталі цудоўны верш «Дзе мой край?».

Васьмікласнікі з  вялікай цікавасцю разглядалі фотаздымкі Уладзіміра Караткевіча, рэпрадукцыі яго замалёвак да ўласных твораў. На старонках мультымедыйнай прэзентацыі ўсе прысутныя маглі ўбачыць відэаматэрыялы пра жыццё і творчасць пісьменніка, а таксама выступ самаго Уладзіміра Сямёнавіча на яго 50-гадовым юбілеі. Пранікнёна прагучалі вершы паэта, пакладзеныя на музыку.

Напрыканцы мерапрыемства з вучнямі была праведзена крыжаванка, ключом у якой было прозвішча пісьменніка – «Караткевіч»; астатнія словы дзеці павінны былі адкрыць самі. Трэба сказаць, што васьмікласнікі вельмі хутка давалі правільныя адказы, што надзвычай узрадавала маладых практыкантаў.

У канцы імпрэзы кожнаму з прысутных было прапанавана дадаць наступныя сказы:

1. Больш за ўсё мне спадабалася (не спадабалася)…

2. Я даведаў(ла)ся…

3. Самым цікавым было…

4. Больш за ўсё мне запомніўся верш/песня…

Многім больш за ўсё спадабаўся зварот да кранальнага выступлення самаго пісьменніка, а некаторым запомнілася песня «На Беларусі Бог жыве!» у сучаснай музычнай інтэрпрэтацыі. Таксама дзеці даведаліся многа новых і цікавых момантаў з біяграфіі Уладзіміра Караткевіча.

На свяце прысутнічалі Савасценя Святлана Мікалаеўна, класны кіраўнік 8 «В» класа, а таксама намеснік дырэктара школы па вучэбнай частцы Філіповіч Наталля Анатольеўна.

Дадатковае абмеркаванне мерапрыемства плануецца ажыццявіць 7 снежня 2016 г., у межах занятку па метадычнаму курсу.

Адміністрацыя школы, групавы кіраўнік ад філалагічнага факультэта БДУ адзначаюць высокі ўзровень падрыхтоўкі пяцікурсніц Бароўскай В. І. і Варывончык А. В.  і пры правядзенні ўрокаў у 8-х і 10-х класах.  Гэтыя ўрокі маюць рацыянальна абгрунтаваны характар, характарызуюцца  высокім узроўнем шчыльнасці ў арганізацыі дзейнасці.  З вялікай патрабавальнасцю адбіраецца дыдактычны матэрыял для кожнага ўрока, рыхтуюцца ўласнымі рукамі сродкі навучання. Таленавітыя студэнткі-практыканткі рэалізуюць асобасна арыентаваны, камунікатыўна-дзейнасны, тэкстаарыентаваны падыходы да навучання, выкарыстоўваюць разнастайныя сучасныя тэхналогіі (у тым ліку здароўезберагальныя).

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProId00d981925d

Свята, прысвечанае 125-годдзю Міхаіла Булгакава

На філалагічным факультэце БДУ 18 мая па ініцыятыве кафедры рускай літаратуры адзначылі 125-годдзе Міхаіла Булгакава. Быў паказаны фільм-інтэрв'ю, створаны студэнтамі 3 курса, у якім выкладчыкі і студэнты адказвалі на пытанні пра любімы твор Булгакава, пра сваё стаўленне да экранізацыі яго твораў і значэнне творчасці вялікага пісьменніка. Шматгранны талент Майстра нікога не пакінуў абыякавым, у кожнага аказалася свая гісторыя ўзаемаадносін з яго творамі.
У праграме свята прагучала паведамленне аспіранткі кафедры рускай літаратуры Алены Кабзар «Фантастычны свет Булгакава ў экранізацыях», а таксама была праведзена віктарына па творах Булгакава, у якой удзельнічалі дзве каманды – выкладчыкаў і студэнтаў. Пытанні і заданні выклікалі непадробную цікавасць і жывы водгук аўдыторыі. На завяршэнне былі ўручаны прызы па выніках літаратурнага конкурсу імя Булгакава і прадэманстраваны дакументальны фільм пра пісьменніка. Нягледзячы на вясёлую і нязмушаную атмасферу свята, усе пагадзіліся з меркаваннем, што чытанне Булгакава – справа сур'ёзная. Яго творчасць любяць за стыль, сэнс, свабоду, за тое, што яна пашырае межы звыклага, за містыку, за фантазію. Але прачытанае трэба чуць, з ім трэба працаваць, яму трэба адпавядаць. І юбілей Булгакава для студэнтаў стаў яшчэ адной магчымасцю даведацца нешта новае пра любімага пісьменніка, пашырыць свой кругагляд.

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProIdc59f382055

“Візітоўкі першакурснікаў”

Памятаем, некалькі тыдняў таму назад першакурснікі філалагічнага факультэта пабывалі на Мінскім моры, атрымаўшы сапраўдны зарад эмоцый і энергіі на будзённую, плённую работу студэнта: шматлікія лекцыі, практычныя заняткі, семінары, кантрольныя работы і мноства бяссонных студэнцкіх начэй на падрыхтоўку. Каб дапамагчы хлопцам і дзяўчатам крыху пераключыць увагу са штодзённага вучэбнага працэсу, Студэнцкі саюз філалагічнага факультэта на чале з Анастасіяй Елісеевай арганізаваў традыцыйнае ўжо маштабнае мерапрыемства “Візітоўкі першакурснікаў”, скіраванае на творчую самапрэзентацыю і раскрыццё ўсебаковых студэнцкіх талентаў.

3 лістапада 2016 года ў актавай зале нашага факультэта не засталося пустых месцаў, бо кожнаму, як студэнтам, так і выкладчыкам, хацелася ўбачыць, што ж было падрыхтавана стараннымі намаганнямі перашакурснікаў на працягу амаль месяца. Куратары груп, а таксама “цэнзары” мерапрыемства Конеў Ілля, Аўчыннікаў Уладзіслаў і Бабак Раман вельмі перажывалі за каманды, бо ўжо з першых рэпетыцый стала відавочным, што кожная каманда вартая перамогі! Кожная мае сваю адметнасць, як кажуць, сваю разынку.

Вядучыя Ганна Бенько і Іван Жукаў таксама актыўна падтрымлівалі кожную каманду на працягу ўсяго мерапрыемства і дапамагалі вырашаць любыя пытанні выступоўцам. Адну за другой яны аб’яўлялі каманды, якія выходзілі на сцэну і дэманстравалі ўдзячным гледачам свае шматгранныя таленты. Так, напрыклад, першы блок мерапрыемства адкрывала каманда 8-й англійскай групы (куратары Гуль Таццяна, Чамяроўская Кацярына), якая распавядала пра няпросты лёс звычайнай прыбіральшчыцы. За вобраз цёткі Валі Краўцэвіч Юлія атрымала прыз у намінацыі “лепшая жаночая роля”.

Наступнымі выступалі гарачыя хлопцы і дзяўчаты з 19-й усходняй групы (куратары Кавалёва Кацярына, Ціханенка Валерыя). Выступленне ўразіла вялікай колькасцю танцавальных пастаноў. Гісторыя аб сямі тыповых аднагрупніках, якую расказала гэта каманда, была блізкая кожнаму прысутнаму ў зале. За цудоўную пастаноўку каманда атрымала прыз глядацкіх сімпатый.

Куратары 10-й нямецкай групы Жылко Улада і Істраніна Юлія прадставілі гледачам відэа, якое вучыць кожнага студэнта, асабліва першакурсніка, як неабходна правільна вырашаць розныя складаныя сітуацыі, звязаныя з вучэбным працэсам.

Гісторыя пра Чарлі Чапліна завяршала першы блок мерапрыемста (12-я італьянская група, куратар – Мурашка Аляксей).  Асабліва хочацца адзначыць, што ў выступленні гэтай групы прыняў удзел дацэнт нашага факультэта Навумовіч Уладзімір Аляксандравіч, які цудоўна прадэкламаваў верш Барыса Пастэрнака “Свеча горела”.

Другі блок адкрыла 5-я руская група (куратары Шляхціна Марыя, Ярашчук Яўгенія) і распавяла нам рэальную гісторыю пра  падрыхтоўку да візітовак – гісторыю, якая адбываецца на філфаку штогод, вылучала ў пастаноўцы момант, калі трэба несці гатовы сцэнарый цэнзарам. Каманда ўразіла тым, як шчыра можна смяяцца над сваімі ўласнымі памылкамі, і тым самым унесла ў свой нумар павучальны элемент.

Вельмі нестандартна падышла да паказу рэальнай сітуацыі 13-я славянская група (куратары Краўчанка Валерыя, Сцяпанава Лізавета, Бардзенюк Лізавета). Нежывыя рэчы (студэнцкі білет, помнік Францыску Скарыну, аўтамат для пячаткі дакументаў) раптам ажылі! Першакурснікі паказалі жыццё неадушаўлёных прадметаў на філфаку цікава і з гумарам.

9-я англійская група (куратары Сныткіна Юлія, Францішава Яўгенія), якая завяршала другі блок, прэзентавала на сцэне гісторыю студэнта з вёскі, яго цяжкасці і выпрабаванні. А таксама група расказала кранальную гісторыю пра сувязь пакаленняў на філфаку.

Трэці блок распачала 14-я славянская група: разам са сваімі куратарамі Дуднік Марыяй і Катушкінай Анастасіяй яны вырашылі дагадзіць адразу тром цэнзарам, сумясціўшы ў сваім выступленні новае, камічнае і кранальнае. Навамодны філфакаўскі варыянт усім вядомай «Applepen» “разарваў” залу гучным смехам. Прыз за лепшую мужчынскую ролю атрымаў Віктар Есін.

11-я французская група (куратары Галоўчык Вікторыя, Кавалеўская Марына) змагла пераканаць студэнтаў з мінулага, што адсутнасць перамен на філфаку мае свае плюсы. Агітацыя прайшла пад лозунгам: «Не трэба прыгожа апранацца, калі не здымаеш паліто».

Жмайлік Марыя і Карцава Ганна, куратары першай беларускай групы, вырашылі пераўвасобіць сарамлівых дзяўчат у вядомых пісьменнікаў і паэтаў і ўнеслі ў іх вобразы штосьці сучаснае. Так, напрыклад, Максім Багдановіч, Максім Горкі, Уільям Шэкспір, Іаган Гётэ з’явіліся дзяўчыне-абітурыентцы ў сне, чыталі рэп пра філфак як аб месцы для творчых людзей.

Хутка скончыліся нумары першакурснікаў, адзнакі былі выстаўлены, і журы неабходна было падлічыць балы, каб аб’явіць пераможцаў. Пакуль журы вызначала лепшых з лепшых, куратарская служба ўзнагародзіла дыпломамі пераможцаў у конкурсе відэа. Перамогу тут атрымалі дзяўчаты 1 беларускай групы з відэа пад назвай “Судный день”. Таксама была ўзнагароджаная 8-я англійская група, якая перамагла ў конкурсе на лепшы фотаздымак сваёй каманды.

За гэты час паспелі прыйсці да высноў члены журы. Усе з нецярплівасцю чакалі вынікаў! Па падліках журы, якое ўзначальваў дэкан І.С. Роўда, бясспрэчную перамогу атрымала 14-я славянская група, якая набрала максімальны бал – 58. За імі па колькасці балаў –  12-я італьянская група – 49 балаў і 8-я англійская  – 48 балаў. Святочную атмасферу ў зале дапамаглі стварыць нашы замежныя студэнткі, якія праспявалі песню на рускай мове.

Было бачна, што першакурснікі атрымалі захапленне ад сваіх выступленняў, настрой іх быў бадзёрым і вясёлым. Кожны год моладзь дэманструе, што філалагічны факультэт – надзвычай творчы і тут няма калі сумаваць.

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProIddce420039c

Сустрэча студэнтаў-славістаў з першым сакратаром пасольства Украіны ў Беларусі і пісьменнікамі

На філалагічным факультэце адбылася сустрэча студэнтаў-славістаў з першым сакратаром пасольства Украіны ў Беларусі Гуцала Марыяй Грыгор’еўнай і пісьменнікамі Наталкай Бабінай і Уладзіславам Ахроменкам. Ад кіраўніцтва факультэта і выкладчыкаў у сустрэчы бралі ўдзел намеснік дэкана, выкладчык украінскай літаратуры дацэнт Навойчык П.І. і выкладчык украінскай мовы дацэнт Валатоўская Н.А.

Гуцала М.Г. пазнаёміла прысутных з апошнімі навінамі культурнага жыцця Украіны і ўкраінскай дыяспары ў Беларусі, а таксама з мерапрыемствамі, якія плануе правесці пасольства, і перадала ў якасці падарунка кабінету ўкраінскай філалогіі вучэбна-метадычную і мастацкую літаратуру. Яна заахвоціла студэнтаў спецыяльнасці “Славянская (украінская) філалогія” да карыстання фондамі бібліятэкі пасольства. Пісьменніца Наталка Бабіна прэзентавала 3-ці нумар беларуска-ўкраінскага літаратурнага альманаха “Справа”, у якім змешчаны творы беларускіх і ўкраінскіх аўтараў, а таксама матэрыялы на гаворках поўдня Беларусі, якія вельмі набліжаны да ўкраінскай мовы. Уладзіслаў Ахроменка расказаў пра сваю творчую дзейнасць, а таксама прадставіў пераклад рамана “Тэорыя змовы” на ўкраінскую мову.

Абмеркаванне надзённых пытанняў беларуска-ўкраінскага літаратурнага і культурнага супрацоўніцтва прайшло ў атмасферы шчырасці і сяброўскага ўзаемапаразумення і было несумненна карысным для абодвух бакоў.

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProId01058553a3

Конкурс чытальнікаў, прысвечаны 86-годдзю з дня нараджэння У. Караткевіча

25 лістапада на філалагічным факультэце БДУ прайшоў конкурс чытальнікаў, прымеркаваны да 86-годдзя з дня нараджэння Уладзіміра Караткевіча. Ужо другі год запар аддзел абслугоўвання філалагічнага і эканамічнага факультэтаў ФБ БДУ сумесна з Вучэбна-навуковай лабараторыяй беларускага фальклору арганізоўваюць гэты конкурс. У ім акрамя студэнтаў БДУ (філфак і гістфак) прынялі ўдзел выступоўцы з гімназіі №16 г. Мінска, Рэспубліканскага музычнага каледжа і юрыдычнага каледжа БДУ. Пераможцаў вызначала журы, у складзе якога былі: к.ф.н., дацэнт Анатоль Леанідавіч Верабей, к.ф.н., дацэнт Уладзімір Аляксандравіч Навумовіч, к.ф.н., дацэнт Міхаіл Паўлавіч Кенька, старшыня гарадскога аддзялення Саюза пісьменнікаў Беларусі Міхаіл Паўлавіч Пазнякоў, а таксама намеснік галоўнага рэдактара часопіса «Маладосць» Дзмітрый Шулюк.

У гэтым годзе школьнікі і студэнты спаборнічалі асобна.

У першай намінацыі «Лепшае чытанне твора Ул. Караткевіча» сярод школьнікаў месцы размеркаваліся наступным чынам:

1. Злата Апалонік (гімназія №16, 8 "В")

2. Яна Луферчык (юрыдычны каледж БДУ)

3. Святлана Аўсяннікава (гімназія №16, 8 "Г")

Прыз глядацкіх сімпатый дастаўся вучню 7 “Б” класа Рэспубліканскага музычнага каледжа Максіму Вяргею, які вельмі артыстычна прачытаў верш «Заяц варыць піва».

Сярод студэнтаў першае месца заняла Яўгенія Пракапчук - студэнтка 2 курса філалагічнага факультэта. Як і ў мінулым годзе, меркаванне гледачоў і меркаванне журы супала. Яўгенія атрымала таксама прыз глядацкіх сімпатый. На другім месцы - Дзіяна Харытановіч, студэнтка 3 курса філалагічнага факультэта. Трэцім стаў Яўген Чарнышоў студэнт 5 курса філалагічнага факультэта.

У другой намінацыі «Лепшае выступленне з аўтарскім творам, прысвечанае Ул. Караткевічу» першай стала Марыя Крупская (гімназія №16)

У намінацыі  "Лепшая ілюстрацыя да твораў  Ул. Караткевіча" перамога дасталася студэнтцы 5 курса філфака Марыны Шэвель.

View the embedded image gallery online at:
http://philology.bsu.by/by/news/student-life#sigProId69d63b8483

Да ўвагі студэнтаў!

З мэтай дапамогі ў пошуку перашага працоўнага месца, на сайце БДУ ствараецца база дадзеных выпускнікоў для працадаўцаў (www.cv.bsu.by). Запрашаем студэнтаў 3-4 курсаў размясціць сваё рэзюмэ на гэтым рэсурсе. Для таго, каб інфармацыя пра вас, вашых прафесійных навыках і кампетэнцыях трапіла на старонкі сайта, неабходна запоўніць спецыяльную форму з персанальнымі дадзенымі, прыкласці файл з уласным фотаздымкам і тэкставы файл, які змяшчае ўласна рэзюмэ, напісанае ў адвольнай форме. Падрыхтаваную інфармацыю неабходна адправіць на адрас: Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду..
 

РЭСПУБЛІКАНСКІ ФЕСТЫВАЛЬ ТЭАТРАЛЬНАГА МАСТАЦТВА СЯРОД СТУДЭНТАЎ (НА КІТАЙСКАЙ МОВЕ)

Кафедра кітайскай філалогіі філалагічнага факультэта пры падтрымцы Пасольства Кітайскай Народнай Рэспублікі ў Рэспубліцы Беларусь праводзіць Рэспубліканскі фестываль тэатральнага мастацтва на кітайскай мове сярод студэнтаў устаноў вышэйшай адукацыі, прысвечаны 95-годдзю з дня заснавання Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта. Удзельнікі фестывалю прадэманструюць акцёрскія і творчыя здольнасці, а таксама веды і навыкі ў галіне кітайскай мовы і літаратуры, нацыянальнай культуры.

Мерапрыемства адбудзецца 11 лістапада 2016 года на філалагічным факультэце Беларускага дзяржаўнага універсітэта ў 16.00 (вул. К.Маркса, 31, актавая зала, першы паверх).