КРУГЛЫ СТОЛ «РОЛЯ ПЕДАГАГІЧНАЙ ПРАКТЫКІ Ў ПРАФЕСІЙНАЙ ПАДРЫХТОЎЦЫ СТУДЭНТАЎ-ФІЛОЛАГАЎ»

7 красавіка 2021 г. на філалагічным факультэце адбыўся круглы стол «Роля педагагічнай практыкі ў прафесійнай падрыхтоўцы студэнтаў-філолагаў», у якім прынялі ўдзел студэнты IV курса спецыяльнасцей «Славянская філалогія», «Руская філалогія (па накірунках)» і кіраўнікі педагагічнай практыкі. Студэнты падзяліліся вопытам, набытым падчас вытворчай практыкі, адзначылі вялікую ролю педагагічнай практыкі ў прафесійным станаўленні філолагаў як будучых настаўнікаў і выкладчыкаў.

Крысціна Бабровіч расказала пра станоўчыя ўражанні ад працы ў якасці настаўніка рускай мовы і літаратуры ў сярэдняй школе, пра цяжкасці, якія могуць сустрэцца падчас педагагічнай практыкі, і пра шляхі іх пераадолення, звярнула ўвагу на важнасць уменняў студэнтаў-практыкантаў тлумачыць новую тэму так, каб яе зразумелі ўсе вучні, падкрэсліла, што педагагічная практыка – гэта вельмі важны этап, які садзейнічае набыццю ведаў, уменняў і навыкаў, неабходных для далейшай якаснай педагагічнай дзейнасці.

Наталля Шмаенкова і Яна Машкова адзначылі, што студэнты іх падгрупы ставілі перад сабой задачу не толькі вучыць школьнікаў беларускай мове і літаратуры, але і прывіваць любоў да гэтых прадметаў, таму імкнуліся рабіць урокі і інфарматыўнымі, і цікавымі, для чаго выкарыстоўвалі займальны матэрыял, праводзілі віктарыны, гульні і інш. Дзяўчаты расказалі пра вынікі маніторынгу чытацкіх інтарэсаў школьнікаў, праведзенага ў межах выканання задання па педагогіцы, і пра прафарыентацыйную работу з вучнямі старэйшых класаў сярэдняй школы № 38. Таксама яны звярнулі ўвагу на станоўчыя бакі і цяжкасці ў рабоце настаўніка.

Надзея Варанько, Дар’я Дзям’янава, Елізавета Маскаль падчас педагагічнай практыкі працавалі пад кіраўніцтвам Т. У. Рубанік і над творчым групавым праектам па прафарыентацыі, вынікам чаго з’явіўся дакументальны фільм пра філалагічны факультэт БДУ.

Андрыян Татарынаў падзяліўся меркаваннем наконт узаемаадносін практыкантаў і вучняў гімназіі, параўнаў асаблівасці выкладання рускай і беларускай мовы і літаратуры, унес прапанову знаёміць студэнтаў у працэсе вывучэння педагогікі са спецыфікай той дакументацыі, напрыклад класнага журнала, якую неабходна будзе весці настаўніку ў школе.

Уладзімір Палішчук звярнуў увагу на асаблівасці навучання рускай мове і літаратуры студэнтаў Юрыдычнага каледжа БДУ, расказаў пра творчыя заданні, якія прапаноўваліся на занятках, выказаў пажаданне замяніць у заданні па псіхалогіі характарыстыку аднаго вучня на характарыстыку ўсяго класа. Па меркаванні У. Палішчука, аналіз узаемаадносін у класным калектыве, праведзены ў пачатку педагагічнай практыкі, дапамог бы практыкантам у далейшай арганізацыі працы з вучнямі.

Алёна Касцова падзялілася вопытам праходжання практыкі ў Ліцэі БДУ, ахарактарызавала адрозненні навучання ў сярэдняй школе і ліцэі, асаблівасці правядзення заняткаў у профільных філалагічных класах, а таксама звярнула ўвагу на методыкі выкладання ў дыстанцыйным і аўдыторным фарматах навучання, падкрэсліўшы эфектыўнасць менавіта аўдыторнай формы. А. Касцова адзначыла высокі ўзровень ведаў ліцэістаў, які патрабуе і вельмі якаснай і фундаментальнай падрыхтоўкі студэнтаў-практыкантаў, што працуюць з такімі вучнямі.

Педагагічная практыка студэнтаў накірунку «Руская мова як замежная» была арганізавана на факультэце даўніверсітэцкай адукацыі і на філалагічным факультэце БДУ. Валерыя Вінглеўская і Дар’я Вячорка ахарактарызавалі спецыфіку выкладання рускай мовы як замежнай студэнтам розных нацыянальнасцей, падкрэслілі пэўную цяжкасць работы з навучэнцамі, якія валодаюць рускай мовай на розных узроунях, але часцей за ўсё на «нулявым», паказалі відэафрагмент занятку па рускай мове, праведзенага з кітайскімі студэнтамі.

Практычна ва ўсіх выступленнях і справаздачах былі словы падзякі настаўнікам і выкладчыкам базавых устаноў адукацыі г. Мінска: сярэдніх школ №№ 1, 38, гімназій №№ 5, 29, 31, Ліцэя БДУ, Юрыдычнага каледжа БДУ, факультэта даўніверсітэцкай адукацыі БДУ. Назіранні за працай настаўнікаў-філолагаў, знаёмства з іх педагагічным вопытам, кансультацыі, атрыманыя ад прафесіяналаў, дапамагалі практыкантам выпрацоўваць сваё бачанне будучай педагагічнай дзейнасці. Студэнты адзначылі, што яны вучыліся знаходзіць індывідуальны падыход да вучняў, спраўляцца з нетыповымі сітуацыямі, а таксама ўпэўніліся ў праўдзівасці наступных слоў А. Барбюса: «Школа – гэта майстэрня, дзе фарміруецца мысленне падрастаючага пакалення; трэба моцна трымаць яго ў руках, калі не жадаеш выпусціць з рук будучыню».

Выступление студента

Профориентационная работа

Урок