Сустрэча дэкана з Творчым саюзам і камандай КВЗ філалагічнага факультэта БДУ

Падводзячы вынікі вучэбнага года, дэкан Сяргей Аляксандравіч Важнік правёў шэраг сустрэч з актывістамі факультэта.

Так, 21 мая 2021 года адбылася сустрэча з актывістамі Творчага саюза філалагічнага факультэта. На сустрэчы закранулі тэмы мінулых мерапрыемстваў, былі падведзены вынікі культурна-асветніцкай акцыі “Вязынка–2021”. Сяргей Аляксандравіч адзначыў высокі ўзровень падрыхтоўкі творчых нумароў для канцэртнай часткі акцыі і падзякаваў актывістам за станоўчыя эмоцыі ад прагляду выступаў. Напрыканцы сустрэчы дэкан уручыў усім удзельнікам сувеніры: майку і бандану з лагатыпамі філалагічнага факультэта БДУ і “Вязынкі”. Таксама былі ўручаны памятныя гайды “Вязынка–2021”, падрыхтаваныя прэс-службай філалагічнага факультэта сумесна з Творчым саюзам.

26 мая прайшла сустрэча з камандай КВЗ філалагічнага факультэта. Сяргей Аляксандравіч распавёў пра гісторыю руху КВЗ на факультэце, а таксама выказаў падзяку студэнткам за аднаўленне гэтай традыцыі. Удзельніцы каманды, у сваю чаргу, расказалі пра свае поспехі і дасягненні, падзяліліся планамі на будучыню. Намеснік дэкана па выхаваўчай рабоце і сацыяльных пытаннях Вольга Пятроўна Крычко і старшыня Творчага саюза філалагічнага факультэта БДУ Анастасія Еўтушкевіч абмеркавалі з дзяўчатамі пытанні дапамогі камандзе, а таксама вызначылі шляхі далейшага творчага супрацоўніцтва з факультэцкімі моладзевымі арганізацыямі. Сустрэча прайшла вельмі цёпла. Безумоўна, не абышлося без гумару і смеху. Удзельніцы каманды таксама атрымалі ад дэкана падарункі і дамовіліся сустрэцца на гульні паўфіналу адкрытай лігі КВЗ БДУ, якая пройдзе ў верасні 2021 года.

IMG 6669

IMG 6678

IMG 6764

IMG 6777

Вынікі Рэспубліканскага конкурсу відэаролікаў «Каб палюбіць, трэба ўбачыць...» (To Love It, You Should See It...)

З 26 красавіка па 4 чэрвеня 2021 г. на філалагічным факультэце Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта праходзіў Рэспубліканскі конкурс відэаролікаў «Каб палюбіць, трэба ўбачыць...» (To Love It, You Should See It...), прысвечаны вывучэнню гісторыі і культуры Беларусі, дэманстрацыі і папулярызацыі славутасцяў краіны.

Студэнтам прапаноўвалася стварыць свой прадукт (тэматычны відэаролік), выкарыстоўваючы магчымасці сучасных інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій. Такія мерапрыемствы стымулююць цікавасць да даследчай дзейнасці, развіваюць творчы патэнцыял, назіральнасць і эстэтычны густ студэнтаў, павышаюць інфармацыйную культуру. Пра гэта нам расказалі самі студэнты:

https://drive.google.com/file/d/1_0rpm5wSrw8XOuN2tQDES25Blc4fUzoV/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1JarfJ3PZFbSihO0qCyZNfhJaRFBrXrNK/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1UVkddep73J_txLlSzmIVpUMvhNv7wPcm/view?usp=sharing

https://www.youtube.com/watch?v=XKOFKkc4Rfw

Арганізатарам мерапрыемства выступіла кафедра англійскага мовазнаўства. На конкурс было заяўлена 29 відэаролікаў. 4 чэрвеня на адукацыйным партале філалагічнага факультэта БДУ https://eduphil.bsu.by/course/view.php?id=2033 адбылося падвядзенне вынікаў конкурсу. Журы вызначыла пераможцаў у наступных намінацыях:

1.      «Лепшае культуралагічнае даследаванне» ‒ відэаролік Рэпчынай Дар’і (БДУ) і відэаролік Прадцечанскай Дыяны, Протас Анастасіі (БДУ);

2.      «Лепшае гістарычнае даследаванне» ‒ відэаролік Шатухінай Марыі (БДУ) і відэаролік Бабаевай Махры, Ашыравай Лэйлы, Балджанавай Багул (БДУ);

3.      «Лепшая відэаэкскурсія» ‒ відэаролік Брэчка Дар’і (БДУ) і відэаролік Пляханавай Кацярыны, Пятоўскай Марыі, Русецкай Ксеніі, Сямчонак Вікторыі (БДУ);

4.      «Беларусь вачыма замежных студэнтаў» ‒ відэаролік Хакімавай Лаліты, Амандурдыевай Агулсурай, Джумакулыевай Лэйлы, Бякеевай Арзыгуль (БДУ) і відэаролік Вепаевай Джэрэн, Сярдаравай Акгазэль, Якубавай Маі (БДУ);

5.      «Самае эмацыянальнае відэа» ‒ відэаролік Тайханава Абдылы, Ішанныязава Кемана, Сапарава Джумагелдзі (БДУ);

6.      «Самае крэатыўнае відэа» ‒ відэаролік Раманоўскай Кацярыны, Самуйлік Ганны, Снігур Наталлі, Хомчанка Барыса (БДУ);

7.      «Гонар маёй малой Радзімы» ‒ відэаролік Навагран Таццяны, Паўлавай Хрысціны (УА «Палескі дзяржаўны ўніверсітэт»);

8.      «Стыль і гармонія» ‒ відэаролік Здановіча Аляксандра, Сіканава Данііла (БДУ);

9.      «Прыз глядацкіх сімпатый» ‒ відэаролік Анамухамедавай Гулкамар, Аразгялдыева Сярдара (БДУ).

Арганізатары дзякуюць ўсім удзельнікам конкурсу за выяўленую цікавасць, творчасць і індывідуальнасць.

«Педагагічная майстэрня» і школа юнага італьяніста прынялі ўдзел у міжнародным праекце

У красавіку–маі студэнты рамана-германскага аддзялення сталі ўдзельнікамі міжнароднага праекта “Сучасныя тэхналогіі выкладання італьянскай мовы”, які быў праведзены сумеснымі намаганнямі кафедры раманскага мовазнаўства, італьянскай асацыяцыi выкладчыкаў замежных моў ANILSEST і пасольства Італіі ў Мінску.

Праект ажыццяўляўся на базе школы юнага філалога і задумваўся як эксперымент па вывучэнні патэнцыялу дыстанцыйнага навучання замежнай мове дзяцей школьнага ўзросту.

Экспертамі праекта выступілі старшыня ANILSEST П’ерпаала Беттонi, загадчыца кафедры раманскага мовазнаўства Алеся Аляксандраўна Панцялеенка, загадчыца аддзела Культуры і Друку ў Мінску Крысціна Ск’явон.

Задачай экспертаў было падрыхтаваць студэнтаў філалагічнага факультэта да выкладання італьянскай мовы дзецям школьнага ўзросту ў дыстанцыйным фармаце з выкарыстаннем інтэрактыўных матэрыялаў, якія былі прадастаўлены выдавецтвам “Loescher”. Для гэтага на працягу 8 тыдняў эксперты працавалі са студэнтамі ў аддаленым і вочным фармаце. Рабочымі мовамі праекта былі італьянская і руская. У структуру курса “Сучасныя тэхналогіі выкладання італьянскай мовы» ўвайшлі тэарэтычная падрыхтоўка студэнтаў, адпрацоўка матэрыялу падчас дыстанцыйных урокаў са школьнікамі, а таксама дэбаты з экспертамі.

У ходзе праекта было сфарміравана 10 груп, у якіх дыстанцыйна навучаліся італьянскай мове каля 40 школьнікаў ва ўзросце ад 6 да 17 гадоў з Мінска, Віцебска, Гомеля і нават Варшавы. На працягу красавіка–мая студэнты творчага аб’яднання «Педагагічная майстэрня» (Ганна Васькiна, Аргiнэ Аўтандылян, Дар’я Процак, Кацярына Быкава, Карына Пінчук, Марыя Кудаш, Аксана Лабковіч, Соф’я Гараднік, Таццяна Хадневiч, Ульяна Сянько) праводзілі два заняткі па 40 хвілін на аснове інтэрактыўнага падручніка «LSJunior». Пляцоўкай для зносін з экспертамі былі абраныя платформы Google Сlass і Zoom, студэнты са школьнікамі працавалі з выкарыстаннем платформы Mybsmart, якая дазваляе ў рэжыме анлайн праглядаць відэа падручніка, слухаць аўдыятрэкі, выконваць рознага роду заданні.

Пасля завяршэння праекта ўсе ўдзельнікі атрымалі сертыфікаты міжнароднага ўзору.

Вопыт удзелу паказаў, што такі фармат з’яўляецца даволі перспектыўным, пра гэта можна меркаваць па выніках, якія былі атрыманыя. Для студэнтаў удзел у такіх праектах – гэта добрая матывацыя для развіцця прафесійных кампетэнцый, асваення новых тэхналогій у навучанні замежным мовам. Для школьнікаў – гэта дадатковая опцыя па развіцці лічбавых кампетэнцый, без якіх, здаецца, ужо немагчыма быць паспяховым у сучасным свеце. Для філалагічнага факультэта – выдатная магчымасць па развіцці прафарыентацыйнай палітыкі ў няпростых умовах, звязаных з COVID-19.

Больш падрабязна з праектам можна азнаёміцца тут:

фрагмент урока студэнткі 3 курса філалагічнага факультэта Сянько Ульяны

зварот экспертаў да бацькоў

ШЮИ1

ШЮИ2

Віртуальная вандроўка “Сцяжынкамі роднай зямлі”

29 красавіка 2021 г. а 15 гадзіне на адукацыйным партале філалагічнага факультэта БДУ (https://eduphil.bsu.by/course/view.php?id=1980) ў раздзеле “Кафедра тэарэтычнага і славянскага літаратуразнаўства” адбудзецца выхаваўча-натхняльнае мерапрыемства «Віртуальная вандроўка “Сцяжынкамі роднай зямлі”». Мерапрыемства праводзіцца ў межах падрыхтоўкі да фальклорнай практыкі студэнтаў 1 курса спецыяльнасцей “Беларуская філалогія” і “Руская філалогія”. Арганізатарамі выступаюць кафедра тэарэтычнага і славянскага літаратуразнаўства і Вучэбна-навуковая лабараторыя беларускага фальклору.

У праграме – прагляд відэафільмаў пра важнейшыя “кропкі” беларускага народнага календара (зімовы цыкл (“Каляды”) і пераходнае свята “ад зімы да вясны” (“Масленка”), веснавы цыкл (“Вялікдзень” і яго лакальная з’ява “Валачобніцтва”; “Юр’е”, “Радаўніца”, “Сёмуха”), летні (“Купалле”), восеньскі (“Дзяды”) і асноўныя святы сямейна-абрадавага комплексу беларусаў (асобныя этапы вяселля) з розных куткоў Беларусі. Відэафільмы запісаны як аматарамі традыцыйнай культуры, так і прафесіяналамі (у прыватнасці, вядомым этнолагам і фальклырстам З. Мажэйка). У асобным раздзеле “Матэрыялы вучэбна-навуковай лабараторыі беларускага фальклору” прадстаўлены аўдыязапісы студэнтаў філалагічнага факультэта БДУ розных гадоў, запісаныя імі падчас фальклорнай практыкі. Для будучых практыкантаў яны могуць стаць узорам для набыцця навыкаў запісу фальклорных твораў ад інфармантаў (носьбітаў фальклору).

Запрашаем усіх зацікаўленых!

Падведзены вынікі штогадовага агульнаўніверсітэцкага конкурсу творчых работ студэнтаў «Культурная спадчына Антычнасці і сучаснасць»

У конкурсе прыняла ўдзел больш за 70 студэнтаў розных факультэтаў БДУ (філалагічны, гістарычны, юрыдычны, біялагічны, хімічны, факультэт міжнародных адносін, факультэт філасофіі і сацыяльных навук) і іншых ВНУ (Мінская духоўная акадэмія, Беларускі дзяржаўны медыцынскі ўніверсітэт), а таксама навучэнцы школ і каледжаў г. Мінска (ДУА СШ № 66, Мінскі дзяржаўны медыцынскі каледж).

Арганізатарамі конкурсу выступілі кафедра класічнай філалогіі БДУ і ГА «Саюз жанчын БДУ». Мэтай конкурсу з’яўляецца папулярызацыя вывучэння антычнай спадчыны і выяўленне яе ўплыву на еўрапейскую і беларускую культуру. Асэнсоўваючы месца антычнай спадчыны ў беларускай і – шырэй – еўрапейскай культуры, студэнты, якія вывучаюць лацінскую мову і антычную літаратуру, падрыхтавалі ўласныя творчыя «адукацыйныя прадукты».

У камісію конкурсу ўвайшлі супрацоўнікі кафедры класічнай філалогіі: загадчык кафедры В. Г. Пракапчук, вядучы спецыяліст кабінета грэчаскай філалогіі дацэнт В. С. Зарэмба, старшыя выкладчыкі Дз. Г. Мінкевіч, Н. В. Пратасевіч і Ю. А. Сядзініна-Баркоўская. Удзельнікі камісіі адзначылі традыцыйна высокі ўзровень крэатыўнасці ўдзельнікаў. Работы студэнтаў ацэньваліся ў намінацыях «Малюнак», «Плакат»,«Паэзія», «Эсэ».

У намінацыі «Малюнак» дыплом I ступені атрымаў Міхаіл Дырко (гістарычны факультэт, 1 курс) за трыпціх «Грэчаскія воіны», дыплом II ступені – іерэй Віктар Кулічэнка (Мінская духоўная акадэмія, магістрант) за працу «Атлант», дыпломы III ступені – Анастасія Чаховіч (хімічны факультэт, 1 курс) за малюнак «Гаргона», а таксама студэнткі 1-га курса філалагічнага факультэта Аляксандра Барычэўская і Юлія Гурыновіч за калектыўную працу «Адысей і Пенелопа».

Вельмі шмат работ было прадстаўлена ў намінацыі «Плакат». Галоўную ўзнагароду ў гэтай намінацыі за працу «Судовыя працэсы ў Старажытным Рыме» атрымала студэнтка факультэта міжнародных адносін Марыя Вазнюк (1 курс), якая ярка і наглядна прадставіла інфармацыю, засвоеную на занятках па лацінскай мове і рымскім праве. Дыпломы II ступені атрымалі Таісія Кароткіх (Беларускі дзяржаўны медыцынскі ўніверсітэт, 1 курс) з працай «Мы падобныя да карлікаў на плячах гігантаў...», а таксама Сафія Тужыкава і Соф’я Яўменава (факультэт міжнародных адносін, 1 курс) з іранічным плакатам пра Цэзара «Alea jacta est». Трэцяе месца падзялілі Юлія Грыц (гістарычны факультэт, 1 курс), Вераніка Лысенка (юрыдычны факультэт, 1 курс) і Дар’я Грыгарук (Мінскі дзяржаўны медыцынскі каледж, 1 курс).

Члены камісіі высока ацанілі прадстаўленыя на конкурс паэтычныя працы, прыемна здзівіўшыя глыбінёй зместу і дасканаласцю формы. У намінацыі «Паэзія» дыпломам I ступені за серыю вершаў на беларускай мове ўзнагароджана Дар’я Вараб’ёва (філалагічны факультэт, 3 курс), прадэманстраваўшая тонкі псіхалагізм і сапраўдную эмпатыю да перажыванняў антычных герояў. Дыпломы II ступені атрымалі Дар’я Талалаева (філалагічны факультэт, 3 курс) за верш «Малітва Пігмаліёна» і Сафія Андрон (філалагічны факультэт, 1 курс), убачыўшая і па-мастацку адлюстраваўшая карцінкі з антычнай міфалогіі падчас будзённай паездкі ў метро. Дыпломы III ступені атрымалі Ганна Малітвік (філалагічны факультэт, 1 курс) за верш «Отчего так печально на сердце?» і Анастасія Макоўчык (філалагічны факультэт, 1 курс) за верш «Rosmarinus».

Дыплом I ступені ў намінацыі «Эсэ» атрымаў Дзмітрый Суднік (філалагічны факультэт, 1 курс) за аналіз экалагічнай праблематыкі ў «Буколіках» Феакрыта, дыплом II ступені – Андрэй Кучар (гістарычны факультэт, 1 курс) за эсэ «Всё дальше и дальше от нас мир Древней Эллады», у якім апісаў сваё знаёмства з антычнай гісторыяй і культурай і іх месца ў сучасным свеце, а таксама Ганна Белая (філалагічны факультэт, 1 курс), якая абрала прадметам свайго разважання лекцыю персанажа кнігі Донны Тарт «Таемная гісторыя» Джуліяна Мораў, выкладчыка старажытнагрэчаскай мовы і антычнай культуры. Трэцяе месца падзялілі студэнты 1-га курса юрыдычнага факультэта Лізавета Кісялёва з разважаннем «Антычная міфалогія ў сучасным свеце» і Даніла Штрапаў, які прысвяціў сваю працу аналізу дзяржаўна-прававога ўплыву Рымскай дзяржавы на сучаснасць.

Работы школьнікаў былі прадстаўлены ў спецыяльнай намінацыі «Знаёмства з Антычнасцю». У гэтай намінацыі дыпломамі I ступені за свае малюнкі ўзнагароджаны Анастасія Кавалёнак (ДУА «СШ № 66 г. Мінска», 6 клас), Ганна Пратасевіч (ДУА «СШ № 66 г. Мінска», 6 клас) і Дыяна Хмыз (ДУА «СШ № 66 г. Мінска», 7 клас). Дыпломы II i III ступені было вырашана не ўручаць.

Пераможцы былі ўзнагароджаны дыпломамі і памятнымі прызамі. Работы пераможцаў конкурсу ў бліжэйшы час будуць апублікаваныя на старонках кафедры класічнай філалогіі ў сацыяльных сетках Facebook (https://www.facebook.com/graecolatini/) і Вконтакте (https://vk.com/classica_bsu).

Даведка. Больш падрабязна з гісторыяй конкурсу можна азнаёміцца на партале «Метадалогія, змест, практыка крэатыўнай адукацыі»: http://didact.bsu.by/item/classic_phil_contest

ФМО

филфак2

филфак4

филфак5

юрфак2

002 (1)

Дирко Михаил

Куличенко Виктор

Сустрэча дэкана філалагічнага факультэта са студэнцкім актывам

16 красавіка 2021 года на філалагічным факультэце БДУ адбылася сустрэча дэкана Сяргея Аляксандравіча Важніка з актывістамі студэнцкага самакіравання.

Удзельнікі сустрэчы абмеркавалі актуальныя пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу, выказалі ідэі па ўпарадкаванні ўнутранага дворыка факультэта. Акрамя таго, падрабязна пагаварылі пра бліжэйшыя значныя мерапрыемствы, якія будуць праводзіцца студэнцкімі арганізацыямі. Асаблівая ўвага была звернута на мерапрыемствы да 100-годдзя БДУ.

Сустрэча прайшла ў сяброўскай атмасферы. Ва ўсіх студэнтаў была магчымасць выказацца наконт пытанняў, якія іх хвалююць, падзяліцца ідэямі і ўнесці свае прапановы.

 

nuaxgKQOVY0

gaWjRxQm3C0

IpXsLKs K1Q

Лінгвістычны рынг

7 мая на філалагічным факультэце ў 12-ы раз прайшоў “Лінгвістычны рынг”. Гэта неаўдыторнае мерапрыемства – віктарына па ўсіх раздзелах сучаснай рускай мовы, гістарычнай граматыкі і рускай дыялекталогіі, якое кафедра рускай мовы праводзіць для беларускіх студэнтаў другога курса спецыяльнасці “Руская філалогія” з 2008 года. Сёлета ўдзел у гульні прынялі Марыя Баранава, Аляксандра Бедзіна, Наталля Грэчная, Ірына Звягінцава, Ганна Клімянкова, Анастасія Лазарчык, Вікторыя Лазко, Ганна Лукашук, Вікторыя Палякова і Паліна Ходыш. Дзяўчаты ўпэўнена адказвалі на пытанні з усіх галін рускага мовазнаўства і ўпарта змагаліся за перамогу ў конкурсе. Лепшымі ў гэты раз сталі Вікторыя Палякова, Анастасія Лазарчык і Вікторыя Лазко, якая адважылася таксама згуляць у супергульню і бліскуча адказала на 9 з 10 каверзных пытанняў па гістарычнай граматыцы рускай мовы. Усе ўдзельніцы былі заахвочаны выкладчыкамі кафедры: прафесар Т. М. Валынец уручыла Ірыне Звягінцавай “Прыз глядацкіх сімпатый”, а загадчык кафедры прафесар І. С. Роўда падарыў студэнткам слоўнікі і навучальныя дапаможнікі па рускай мове.

Мерапрыемствы такога кшталту дапамагаюць устанавіць трывалыя кантакты паміж прафесарска-выкладчыцкім саставам універсітэта і студэнтамі, сустрэцца ў менш фармальных абставінах, матываваць студэнтаў да больш актыўнага ўдзелу ў навучальным працэсе.

ЛР1

ЛР2

ЛР3

Студэнты філалагічнага факультэта прынялі ўдзел у XIX Рэспубліканскай выставе навукова-метадычнай літаратуры, педагагічнага вопыту і творчасці

14–16 красавіка студэнты 4-га курса спецыяльнасці «Класічная філалогія» БДУ Валерыя Скарабагатая, Арына Лаўрыновіч і Мікіта Варанцоў прадстаўлялі свой праект «Наша Радзіма на картах і гравюрах 16–17 стст.» (куратар праекта – старшы выкладчык кафедры класічнай філалогіі Дз. Г. Мінкевіч) на XIX Рэспубліканскай выставе навукова-метадычнай літаратуры, педагагічнага вопыту і творчасці.

Жаданне прыцягнуць увагу шырокай аўдыторыі да выдатных помнікаў нашай гісторыі і культуры знайшло свою магчымасць: аўтары культурна-адукацыйнага праекта пазнаёмілі наведвальнікаў выставы не толькі з падзеямі і рэаліямі айчыннай гісторыі, але і падрабязна расказалі пра працу над перакладам на беларускую мову лацінскіх легенд на картах і гравюрах, як нарадзілася ідэя прадставіць вынікі працы грамадскасці і падзяліліся сваімі даследчымі планы.

Унікальны досвед ператварэння музейнага экспаната ў актуальны адукацыйны праект выклікаў шчырую цікавасць у шырокай публікі. Рабяты атрымалі каштоўныя парады не толькі працягваць працу, але і падумаць пра прасоўванне яе вынікаў у навуковы і адукацыйны ўжытак. Госці экспазіцыі пажадалі аўтарам праекта выходзіць на больш высокі навуковы ўзровень, аб’яднаўшы працу філолагаў з досведам гісторыкаў і географаў.

Выставка фото

Літаратурна-рэдакцыйная практыка: досвед, вынікі, перспектывы

30 красавіка адбыўся сход студэнтаў ІІІ курса спецыяльнасці «Беларуская філалогія» па выніках літаратурна-рэдакцыйнай практыкі. Сёлета вытворчай пляцоўкай для практыкантаў было абрана Рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства «Выдавецтва “Адукацыя і выхаванне”», якое працуе пад прарэктаратам Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь. Першая група студэнтаў практыкавалася ў рэдакцыі вядомага навуковага і метадычнага часопіса «Роднае слова», другая – у рэдакцыі навукова-метадычнага часопіса «Беларуская мова і літаратура» (абодва выданні ўваходзяць у склад выдавецтва «Адукацыя і выхаванне»). Літаратурна-рэдакцыйная практыка доўжылася з 29 сакавіка па 24 красавіка 2021 года.

Агульнае кіраўніцтва практыкай было ўскладзена на загадчыка кафедры беларускай літаратуры прафесара А. І. Бельскага. На ўстановачным сходзе (канферэнцыі) ён распавёў пра спецыфіку літаратурна-рэдакцыйнай практыкі, акрэсліў яе мэты і задачы, арганізацыю непасрэдна ў выдавецтве і інш. У першы дзень практыкі адбылася сустрэча студэнтаў з першым намеснікам выдавецтва «Адукацыя і выхаванне» Аляксандрам Львовічам Антаневічам і галоўным рэдактарам Міраславай Міхайлаўнай Шавыркінай, якія расказалі пра стан, рэаліі і перспектывы дзейнасці выдавецва, пазнаёмілі з творчымі праектамі і новымі выданнямі. Універсітэцкіх практыкантаў прывітаў дырэктар выдавецтва Мікалай Аляксандравіч Супрановіч, а потым адбылася экскурсія па ўстанове. Студэнты азнаёміліся з умовамі працы супрацоўнікаў аддзелаў (рэдактараў, карэктараў, вярстальшчыкаў, мастакоў), гісторыяй часопісаў «Роднае слова» і «Беларуская мова і літаратура», афіцыйным сайтам і інфармацыяй у сацсетках, стратэгіяй напаўнення нумароў, асноўнымі стадыямі цыкла падрыхтоўкі матэрыялаў да друку, дызайнам часопісаў. Карыснымі былі гутаркі з галоўным рэдактарам часопіса «Роднае слова» Наталляй Мікалаеўнай Шапран і адказным сакратаром часопіса «Беларуская мова і літаратура» Аленай Уладзіміраўнай Бельскай. У той жа дзень студэнты-філолагі атрымалі ад выдавецкіх кіраўнікоў практыкі індывідуальныя заданні, парады па рэдактарскай працы і карэктарскай праўцы.

Справаздачна-заліковы этап засведчыў плённасць і выніковасць выдавецкай практыкі. Студэнты актыўна ўключыліся ў працу, выканалі карэктарскую вычытку матэрыялаў, літаратурнае рэдагаванне тэкстаў і інш. Кіраўнікі практыкі рэдактар аддзела «Роднага слова» Крысціна Мікалаеўна Пучынская і адказны сакратар часопіса «Беларуская мова і літаратура» Алена Уладзіміраўна Бельская аддалі шмат часу працы з практыкантамі: знаёмілі іх з матэрыяламі на розных стадыях падрыхтоўкі, гаварылі пра спецыфіку і тэхналогіі рэдактарскай працы, давалі індывідуальныя кансультацыі і парады. Студэнты паспяхова выканалі ўсе атрыманыя заданні і даручэнні, іх працу і намаганні станоўча ацанілі кіраўнікі практыкі ад рэдакцый і кіраўнікі груп ад БДУ прафесар А. І. Бельскі і дацэнт У. Ю. Верына.

Завяршылася тыднёвая літаратурна-рэдакцыйная практыка і на завочным аддзяленні філфака. Яна мела азнаямленчы характар. Студэнты ІV курса практыкаваліся ў рэдакцыі часопіса «Роднае слова», у раённым друку: газетах «Нясвіжскія навіны» і «Да новых перамог» (г. Клецк). Кіраўнік практыкі дацэнт Л. А. Гедзімін адзначыла старанныя і адказныя адносіны студэнтаў-завочнікаў да працы. Ларыса Анатольеўна лічыць, што яны засвоілі карысныя навыкі ў тэхніцы рэдагавання тэкстаў, атрымалі першапачатковыя прафесійныя кампетэнцыі, неабходныя для рэдакцыйна-выдавецкай дзейнасці.

Усе студэнты па выніках праходжання практыкі атэставаны. Разам з тым яны атрымалі шэраг парад па развіцці рэдактарскіх уменняў і навыкаў, па рэалізацыі ўласнага творчага пратэнцыялу і перспектыў у будучай прафесійнай дзейнасці.

Практыка8

практыка13

Практыка11

Практыка15

Практыка16

 

Студэнтка філалагічнага факультэта – прызёр Міжнароднай міжвузаўскай алімпіяды па дзелавой і эканамічнай французскай мове

6 красавіка студэнты філалагічнага факультэта спецыяльнасці «Рамана-германская (французская) філалогія» пад кіраўніцтвам дацэнта кафедры раманскага мовазнаўства БДУ В.У. Лапуновай прынялі ўдзел у заключным этапе Міжнароднай міжвузаўскай алімпіяды па дзелавой і эканамічнай французскай мове, які адбыўся ў БДЭУ. У алiмпiядзе ўдзельнічала 95 студэнтаў, якія прадстаўлялі БДУ, БДЭУ, БДТУ, Казанскi федэральны ўнiверсiтэт.

Студэнтка пятага курса А. Лабковiч ўзнагароджана дыпломам II ступені. Дыпломы ўручалі члены Арганізацыйнага камітэта: дэкан факультэта міжнародных бізнэс-камунікацый БДЭУ М. В. Мішкевіч і загадчык кафедры раманскіх моў БДЭУ М. А. Камарова.

Олимпиада БГЭУ1 2021 04 06Олимпиада БГЭУ2 2021 04 06

Олимпиада БГЭУ 2021 04 06

Стартавала тандэмнае навучанне студэнтаў філалагічнага факультэта

На кафедры нямецкага мовазнаўства стартавала тандэмнае анлайн-навучанне студэнтаў філалагічнага факультэта працягласцю 5 вучэбных тыдняў. Мэта праекта – развіццё партнёрскіх адносін з нямецкімі ВНУ, матывацыя студэнтаў і паляпшэнне ведаў нямецкай мовы.

Партнёрам з нямецкага боку выступіў Лейпцыгскі ўніверсітэт (кафедра славянскага мовазнаўства і ўсходняй славістыкі). Кандыдат філалагічных навук Марыя Сулімава з Універсітэта г. Лейпцыг звярнулася з такой прапановай і выказала пажаданне сваіх студэнтаў наладзіць доўгатэрміновае супрацоўніцтва, бо каронавірусныя абмежаванні не дазваляюць студэнтам удзельнічаць у праграмах акадэмічнай мабільнасці. З боку філалагічнага факультэта ў праекце ўдзельнічаюць студэнты 1-га (працягваюць вывучаць мову пасля школы), 2-га (нямецкая мова як асноўная замежная) і 4-га (нямецкая мова як другая замежная) курсаў.

15 красавіка 2021 года прайшоў арганізацыйны анлайн-сход, на якім адбылося знаёмства тандэм-партнёраў. Студэнты з абодвух бакоў будуць атрымліваць тэмы для абмеркавання і заданні ў межах вучэбнага плана. Першыя водгукі студэнтаў станоўчыя. У будучым плануецца арганізацыя тандэмаў са студэнтамі іншых ВНУ ФРГ.

Tandem Leipzig