Сэрвісы

Семінарскія заняткі “Станаўленне і развіццё метадычнай думкі на Беларусі”

10 кастрычніка студэнты 1-га і 4-га курсаў спецыяльнасці “Беларуская філалогія” наведалі Нацыянальную бібліятэку Беларусі. У рамках Міжнароднай выставы “Беларусь і Біблія” адбыліся семінарскія заняткі па тэме “Станаўленне і развіццё метадычнай думкі на Беларусі”, арганізаваныя прафесарам кафедры рыторыкі і методыкі выкладання мовы і літаратуры Праскаловіч Вольгай Уладзіміраўнай і дацэнтам Саматыя Ірынай Мікалаеўнай. Удзел у мерапрыемстве прыняла загадчык кафедры, кандыдат педагагічных навук, дацэнт Таяноўская Ірына Уладзіміраўна.

Беларуская методыка навучання мове і літаратуры мае сваю гісторыю і багатую спадчыну. Дзейнасць Францыска Скарыны правамоцна разглядаць не толькі як пачатак кнігадруку, але і як дзейнасць, якая заклала асновы арганізацыі мэтанакіраванага навучання грамаце (чытанню і пісьму).

Беларускі інтэлектуал характарызаваў “Біблію” як аснову ўсіх сямі вызваленых навук. “Бивлия руска, выложена доктором Франциском Скориною из славного града Полоцька” служыла галоўнай мэце – “людем посполитым к доброму научению”. Нават загаловак паказвае, што сучасны асобаснаарыентаваны падыход у навучанні ідзе ад нашага знакамітага асветніка.

Ф. Скарына выступае як моцны аўтарытэт, які шмат ведае, а таму і робіць. Ён навучае ўсяму, што лічыць патрэбным, абапіраючыся на свае веды і навуку. Гэта своеасабліва выказанае “я” асветніка можна было адчуць праз грунтоўны аповед экскурсавода.

Заняткі ў Музеі кнігі Нацыянальнай бібліятэкі Беларусі былі арганізаваны з выкарыстаннем метадаў актыўнай камунікацыі, інтэрактыўных і эўрыстычных метадаў навучання.

Студэнты-філолагі сталі не толькі слухачамі, якія ўспрымаюць інфармацыю, назіральнікамі, якія глядзяць на ўнікальныя экспанаты, але таксама актыўнымі ўдзельнікамі працэсу пазнання Кнігі Кніг – Бібліі. Актыўнае і інтэрактыўнае навучанне – гэта, перш за ўсё, дыялогавае навучанне, падчас якога ажыццяўляецца ўзаемадзеянне і эмацыянальная еднасць усіх удзельнікаў суразмоўя. Студэнты мелі магчымасць праявіць і свае крэатыўныя здольнасці. У рамках выставачнага праекта “Беларусь і Біблія” студэнты-філолагі асвоілі тэхніку ксілаграфіі, змаглі сваімі рукамі стварыць адбіткі на паперы, зробленыя з гравюр Скарыны. Змаглі ўявіць сябе праз фотаздымак самім Францыскам Скарынам.

Падчас музейна-бібліятэчных заняткаў адбылася творчая сустрэча з Алесем Аляксандравічам Сушам, намеснікам дырэктара Нацыянальнай бібліятэкі Беларусі па навуковай і выдавецкай дзейнасці, кандыдатам культуралогіі, даследчыкам і папулярызатарам спадчыны Францыска Скарыны.

У выніку арганізаванага эўрыстычнага дыялогу чацвёртакурснікі, якія цяпер засвойваюць методыку выкладання мовы і літаратуры, змаглі наглядна пераканацца ў тым, што дыдактычныя прынцыпы, закладзеныя Ф. Скарынам, вельмі сучасныя. Пры стварэнні вучэбнай літаратуры для школы выкарыстоўваюць яго прыёмы: а) прэзентацыя новай літары адпаведным малюнкам-асацыяцыяй; б) выкарыстанне невялікага фармату вучэбнай кнігі; в) даступнасць у падачы матэрыялу; г) выкарыстанне перакладных і тлумачальных слоўнікаў у падручніках па мове; д) падача літар не толькі ў прамым, але і адваротным парадку з мэтай іх хутчэйшага запамінання і інш.

У студэнтаў таксама з’явілася ўнікальная магчымасць пазнаёміцца з факсімільным узнаўленнем першага ў свеце “Буквара”, беларускага “Буквара”. 2018-ы праходзіць у Беларусі пад знакам 400-годдзя “Буквара”. Як адзначыў Алесь Суша, амаль ні ў аднаго з беларускіх даследчыкаў раней не было магчымасці ўбачыць унікальнае выданне на свае вочы. На радзіме ні аднаго асобніка не захавалася: іх проста “зачыталі да дзірак”, як часта бывае з вучэбнымі выданнямі.

Прафесар кафедры рыторыкі і методыкі выкладання мовы і літаратуры Праскаловіч Вольга Уладзіміраўна (дарэчы, адзін з удзельнікаў міжнароднага праекта “Буквар”) засяродзіла ўвагу студэнтаў на значэнні першага “Буквара” ў развіцці сучаснай букварыстыкі, методыкі пачатковага навучання.

Праведзеныя заняткі не ў звыклай абстаноўцы аўдыторыі, а ў Музеі кнігі Нацыянальнай бібліятэкі Беларусі вызначаюцца навізной, міждысцыплінарнасцю, накіраваны на крэатыўнае развіццё студэнтаў, стымуляванне іх чытацкай актыўнасці, фарміраванне гонару за дасягненні і багатыя традыцыі айчыннай кніжнай, метадычный і акадэмічнай культуры.

Сімвалічна і тое, што першакурснікі, якія толькі пачынаюць авалодваць культурай акадэмічнай вучобы, змаглі пазнаёміцца з храмам ведаў, адчуць аўру гэтага храма, каб на працягу сваіх студэнцкіх гадоў знаходзіць там сучасныя веды і натхненне на іх прымяненне ў будучай прафесіі – беларускага філолага.

 

Image

Рэсурсы

Image
Image
situs bandar toto togel online macau terpercaya situs slot 4d dan bandar togel hadiah 4d 10 juta toto togel situs bandar togel online hadiah 4d 10 juta 2023 Situs Bandar Toto Togel Online Hadiah 4D 10 Juta Daftar Situs Bandar Toto Togel 4D Hadiah 10 Juta Situs Bandar Toto Togel Online Terbesar Terpercaya situs bandar toto togel Situs Bandar Togel Online Hadiah 4D 10 Juta Resmi Bandar Situs Toto Togel Online 4D Terpercaya Resmi Daftar Situs Bandar Toto Togel Terpercaya Hadiah 4D 10 Juta TOTO TOGEL Situs Bandar Togel Terpercaya Hadiah 4D 10 Juta bandar togel hadiah 4d 10 juta situs bandar togel situs bandar toto togel situs toto togel situs toto situs togel toto macau 4d situs bandar toto togel macau situs toto togel situs bandar togel toto macau situs toto togel macau situs toto togel macau situs toto togel